№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Перевірка знань
|
Засвоєння нового матеріалу
|
Орієнтовне практичне завдання
|
Твори, що інтегрують навчальний процес
|
Домашнє завдання
|
Розділ І. Художня культура від найдавніших часів до кінця 16 століття
|
-
|
|
Образотворче мистецтво
|
- мозковий штурм «Види і жанри образотворчого мистецтва»
|
Зразки образотворчого мистецтва трипільської та скіфської культури, мистецтво грецьких міст Північного Причорномор’я
Художня культура Київської Русі: архітектурні споруди, монументальний живопис (мозаїка та фрески). Мистецтво книжкової мініатюри. Художня культура польсько-литовської доби
|
Створення схеми «Мистецтво Трипільської та скіфської культури» або виготовлення фрагментів діорами – Київ – дух центральної України – Русі (робота в групах)
|
Яковенко «Скіфська симфонія» - уривок, гончарні вироби трипільської культури
Софіївський собор, Успенський, Спасо-Преображенський, Михайлівський собори Києва. Ікони візантійського письма та київського письма
Мініатюри: Остромировського Євангелія.
Копії мініатюр Софіївського собору
|
Виготовлення альбомів «Трипільська та скіфська культура» або «Культура Київської Русі»
індивідуальна чи парна робота
|
-
|
|
Музична культура
|
- письмове опитування «10 запитань»
|
Первісні музичні інструменти, музична культура східних слов’ян, античних міст Північного Причорномор’я. Музична культура Київської держави: народна, придворно-світська, церковна. Давньоруські музиканти, музикальні інструменти. Народна творчість: епос, календарно-обрядові, родинно-обрядові пісні.
|
Колективний проект «Карта музичної культури Київської Русі» або виконання українських народних пісень, порівняння за жанрами
|
Античні музичні інструменти: кіфара, флейта - пана, авлос вазопис
Музики і скоморохи. Фреска південної вежі Софійського собору. Фонохрестоматія
|
Підготовка карти «Музична культура Київської Русі» або записати родинні та календарні пісні своєї родини (фонозапис)
|
-
|
|
Театральна культура
|
- презентація карти «Музична культура Київської Русі»
- музична вікторина «Народні пісні»
|
Обрядовий пратеатр (стародавні народні ігри, свята, ритуали) княжий театр. Мистецтво скоморохів
|
Виконання народних ігор та обрядів (в групах за вибором учнів)
|
Фонохрестоматія. Українські пісні в обробці Леонтовича
|
Підготовка доповідей «Стиль бароко»
|
|
Розділ
|
ІІ
|
|
Художня
|
культура
|
17-18
|
століття
|
4.
|
|
Образотворче мистецтво
|
Мозковий штурм «Стиль бароко в світовому мистецтві», актуалізація опорних знань, презентації індивідуальних робіт «Архітектурні споруди»
|
Художня культура козацької доби. Стиль бароко в українському мистецтві.
Будівництво в Києві (Андріївська церква, Маріїнський палац). Будівництво в Львові (собор св. Юра).
Будівництво на Тернопільщині (Почаївська лавра), Чернігівщини, Полтавщини. Іконопис (козацькі “Покрови” та ін.).
Портретний живопис. Народна картина «Козак Мамай». Мистецтво гравюри.
|
Замальовка архітектурних споруд – зразків українського бароко або відео-перегляд фільму «Маріїнський палац» (перегляд слайдів), порівняння споруд або порівняння різних репродукцій народної картини «Козак Мамай»
|
Українські народні пісні. Растреллі Андріївська церква у Києві Меретін Б. Собор св. Юра
Ікони Конотопа, Покров Богоматері з портретом Б.Хмельницького
|
Замальовки архітектурних споруд Підготовка альбомів «Пам’ятки України» (в групах).
|
5.
|
|
Музична культура
|
|
Думи та історичні пісні. Мистецтво кобзарів і ліриків.
Церковний спів Партесний концерт. Хоровий концерт та його творці (М.Березовський, А.Ведель, Д.Бортнянський). збірка Т.Сковороди «Сад божественних пісень»
|
«Кобзарі, лірики» складання схеми (в групах) або малюнок до музики (індивідуально)
виконання живописної та графічної композиції (за мотивами текстів Скороводи) Фонозапис хорових концертів: Бортнянського, Веделя, Березовського
|
Фонозапис «Кобзарські награвання»; ілюстрації «Кобзар співає»
Твори церковного співу (уривки)
|
Підготовка доповіді «Церковний спів» або «Хорові концерти», міні-твір «Мої враження від хорового концерту» (на вибір учня)
|
6.
|
|
Театральна культура
Урок узагальнення знань з І та ІІ розділу
|
Мозковий штурм «Види театру», актуалізація опорних знань з теми «Театр»
Узагальнення матеріалу, опитування в парах або самостійна робота (по варіантам)
|
Шкільний театр, зв'язок із викладанням поетики та риторики, народний ляльковий театр вертеп. Театр на Запорозькій Січі.
|
Створення комічної або сатиричної інтермедії у стилі «Шкільного театру»
|
Слайди, електронна енциклопедія
|
Написати сценарій для вистави «живого вертепу» або скласти сценарій вистави (в групах)
|
|
Розділ ІІІ. Українська художня культура 19 століття
|
7.
|
|
Образотворче мистецтво
|
- повторення видів архітектури та скульптури;
- розігрування «живого вертепу»
|
Архітектура та скульптура (І.Матрос, Л.Позен, В.Городецький). Палацово-паркові комплекси.
Живопис (Т.Шевченко, М.Пимоненко, О.Мурашко).
|
Замальовки архітектурних споруд або перегляд живописних творів. Порівняння стилів митців.
|
Городецький В. Адміністративний будинок. Пам’ятник князю Володимиру. Позен Л. Пам’ятник Пушкіну в Києві. Лірник з поводирем. Матрос Т. П.Ришельє в Одесі
|
Зробити аналіз живописних творів у формі твору-роздуму або замальовки архітектурних споруд
|
8.
|
|
Образотворче мистецтво
(продовження)
Узагальнення знань
Проміжне тематичне оцінювання
|
- фронтальне опитування;
- демонстрація індивідуальних робіт
- презентація творів-роздумів,
- само опитування за темою
|
Декоративно-прикладне мистецтво та народні художні промисли. Тиражна графіка.
|
Виконання декоративної композиції в українському стилі (робота в групах)
|
Ілюстрація вироби опішанських гончарів, фрагментів чоловічої сорочки, Гуцульські килими, писанки, витинанки прикраси Шевченко. Альбом Т.Шевченко. Автопортрет, Катерина. Мурашко О. Дівчина в червоному
|
Допрацювати композицію , створити схему «Декоративні мистецтва та народні промисли»
|
9.
|
|
Музична культура
|
- перегляд та захист творчих проектів та оформлення виставки з учнівських композицій або демонстрація альбомів;
- музикальна вікторина;
- опитування в парах
|
Народна музика: соціально, родинно- побутові пісні
Значення творчості С.Гулака-Артемовського та М.Калачевського
М.Вербицький: історія створення твору «Ще не вмерла Україна» М.Лисенко - основоположник національної композиторської школи в Україні. Музикальне виконавство і освіта.
|
Створення проекту, альбому (робота в групах)
Відео - перегляд виступу видатних українських виконавців
|
Відео-фрагменти із виконанням народних пісень, опера «Запорожець за Дунаєм» (фрагмент), гімн України, уривки опери М.Лисенка «Т.Бульба»
|
Дібрати фотоматеріали, репродукції до теми«Видатні діячі музичної культури»
|
10.
|
|
Театральна культура
|
- самостійна письмова робота
|
Значення драматургії для розвитку українського театру. Творчість М.Щепкіна. Театр у Галичині та на Буковині. Театр корифеїв. Перший український стаціонарний театр у Києві. Творчий шлях М.Заньковецької
|
Відео перегляд фрагментів вистав чи створення альбому «Театр корифеїв» або створення схеми «Розвиток культури 19 століття» (робота в групах)
|
Щепкін у ролі Фамусова із комедії Грибоєдова. Трупа М.Кропивницького
М.Заньковецька в ролі спектаклю «Назар Стодоля» І.Я.Франко, художник З.Павлюк
|
Створення альбому «Театр корифеїв»
|
Розділ ІV. Художня культура 20 століття
|
111.
|
|
Образотворче мистецтво
|
- повторення жанрів образотворчого мистецтва
|
Архітектура і скульптура
Міста – заповідники.
Монументальна скульптура
|
Живописна абстрактна творча робота в стилі сучасного мистецтва
|
Кричевський. Будинок Полтавського земства
|
Живописні малюнки в стилі сучасного мистецтва
|
12.
|
|
Образотворче мистецтво (продовження)
|
- перегляд малюнків;
- повторення видів живопису
|
Живопис. Український авангард. Графіка. Народне мистецтво та основні центри художніх промислів. Петриківський розпис
|
(підготовка проекту) Розробка дизайну сучасного інтер’єру в українських традиціях
|
Ілюстрації, альбоми
|
Створення дизайну сучасного шкільного приміщення в українському стилі
|
13.
|
|
Музична культура
|
- повторення музичних жанрів, актуалізація опорних знань з теми
|
Хорова, вокально-симфонічна і симфонічна музика (Л.Ревуцький, Б.Лятошинський, С.Людкевич, М.Скорик, Є.Станкович)
Камерні жанри вокальної та інструментальної музики (В.Косенко, В.Барвінський). напрями популярної музики. Музикальне виконавство та освіти
|
Слухання уривків українських композиторів.
Або підготовка сценарію позакласного заходу «Біс вернісаж»
|
Ревуцький «Хустина», Лятошинський симфонія № 3
Пісні Майбороди та Білоножко
|
Скласти схему розвитку хорової та вокально-симфонічної музики або записати пісні для «Пісенного вернісажу»
|
14.
|
|
Театральна культура
|
- коментарі до сценарію;
- визначення цілей і завдань до проведення свята пісні
|
Провідні актори та режисери українського театру. Лесь Курбас та ін. Сучасний драматичний, музичний та ляльковий театр
|
Підготовка міні-вистави
|
Сцени із опери «Запорожець за Дунаєм»
|
Виготовлення ескізу костюмів і декорацій
|
15.
|
|
Кіномистецтво
|
- опитування в парах за темою театральні куліси;
- види і жанри кіно
- читанням уривків із твору;
- складання схеми «Кінематограф»
|
Ігровий кінематограф. Світове значення творчості О.Довженка. «Поетичне кіно». Творчі портрети І.Миколайчука, Л.Бикова. Фольклор – основне джерело розвитку української анімації. Комедійний «козацький» серіал В.Дахна. Документальний та науково-популярний кінематограф
|
Дискусія після відео перегляду фрагменту українського кінофільму.
Упорядкування відео картотеки «Українське кіномистецтво» (робота в групах)
|
Автопортрет О.Довженка «Земля», кінофільм «Земля» Режисер Левчук Т., режисер Л.Биков, кінофільм В.Дахно кінокадри
|
Твір-роздум «Творчість О.Довженка» або складання сценарію фільму на тему «Школа»
|
16.
|
|
Художня культура діаспори.
Узагальнення знань за ІІ семестр.
|
- усне опитування «Український кінематограф»;
- тести
|
Архітектурні скульптури О.Архипенко – піонер авангардизму в скульптурі. Живопис і графіка. Іконопис.
|
Створення альбому “Імена славетних українців у світовому мистецтві ” (колективна робота).
|
Архипенко О. Кераміка. Молоканин Л. Пам’ятник Шевченко в Буенос-Айресі. Т.Крук. Т.Шевченко
|
Підготуватися до контрольної роботи
|
17.
|
|
Тематичне оцінювання. Контрольний урок за рік
|
- залік (письмовий або усний)
|
Контрольний підсумковий урок
Підведення підсумків року
|
|
|
|