№ уроку
|
Дата уроку
|
Тема уроку
|
Перевірка знань
|
Засвоєння нового матеріалу
|
Орієнтовне практичне завдання
|
Твори, що інтегрують навчальний процес
|
Домашнє завдання
|
Примітки
|
Розділ І. Візуальні мистецтва (10 годин)
|
1
|
|
Архітектура світу
|
Повторення видів та жанрів архітектури
|
Перлини готики.
Взірці архітектури Бароко.
Модерн в архітектурі.
Культова арабо-мусульманська архітектура.
Храми Індії.
Храми Далекого Сходу
|
Самостійно підготувати розповіді на теми: «Вплив творчості Дж. Л. Берніні на європейське мистецтво архітектури XVІІ—XVІІІ ст.», «Ейфелева вежа — символ Парижа»; «Прага — музей архітектури просто неба»; «Архітектурні стилі мого улюбленого міста»;
замальовки архітектурних споруд різних стилів;
проведення конференції на тему «Образи міста у світовому мистецтві»;
замальовки фрагментів культових споруд архітектури Близького й Далекого Сходу[1]
|
Географічна карта світу та Європи,
зображення споруд, симфонічна музика композиторів-класиків
|
Підготувати доповіді про архітектуру або кросворд на тему «Зарубіжна архітектура». Розпочати створення альбомів «Зарубіжна художня культура» для учнів молодшої та середньої школи
|
|
2
|
|
Скульптура — гімн людині
|
Виставка замальовок;
письмова робота за картками
|
Античні скульптори (Мірон, Фідій, Пракситель та ін.).
Мікеланджело — втілене відчуття форми («Оплакування Христа», «Давид», «Мойсей», гробниця Медичі та ін.)
|
Ліплення скульптури або бесіда на тему: «Чому Мікеланджело називали водночас «учнем давніх» і «порушником традицій»?»
|
Опери Дж. Верді, Дж. Россіні (фрагменти)
|
Виконати «скульптури» за зразками античності (пластилін)
|
|
3
|
|
Образотворче мистецтво Італії: епоха «титанів»
|
Аналізування опорних таблиць;
парне усне опитування
|
Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм втілення всеосяжної геніальної натури митця («Джоконда», «Тайна вечеря»).
Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв’язку з природою («Сікстинська мадонна», «Прекрасна садівниця»), благородного і духовного спілкування людей (фреска «Афінська школа»)
|
Перегляд ілюстрацій і порівняння стилів;
відвідування музеїв образотворчого мистецтва (уявна подорож до музею)
|
Музика Н. Рота до фільмів Л. Вісконті та Ф. Фелліні
|
Підготувати доповіді «Живописці Іспанії»
|
|
4
|
|
Видатні живописці Іспанії
|
Слухання доповідей «Живописці Іспанії»
|
Ель Греко — поєднання візантійських та готичних традицій у творчості.
Дієго Веласкес: вершина іспанського живопису XVІІ ст.
Франсіско Гойя — найвизначніший, неперевершений живописець і графік ХІХ ст.
Сальвадор Далі — яскравий виразник модерністських течій в культурі ХХ ст.
|
Перегляд ілюстрацій (письмовий роздум);
виконання малюнків у стилі сюрреалізму
|
Фрагменти кінофільмів про життя та творчість Ель Греко (або Фр. Гойя, або С. Далі)
|
Підготувати доповіді про фламандський і голландський живопис
|
|
5
|
|
Фламандський і голландський живопис
|
Доповіді про фламандський і голландський живопис
|
Творчість П. Рубенса. Рембрандт — «великий голландець». Жанри (побутовий, портретний, біблійний)
|
Створення «живих сценок» за сюжетами картин
|
Фрагменти кінофільмів про життя та творчість П. Рубенса (або Рембрандта)
|
Підготувати кросворд за вивченим матеріалом
|
|
6
|
|
Урок узагальнення знань із теми «Візульні мистецтва». Проміжне тематичне оцінювання
|
Фронтальне усне опитування;
тестування
|
Ф. Гойя — живописець і графік XIX ст. С. Далі — яскравий виразник модерністських течій XX ст.
|
Дискусія на тему «Мої враження від перегляду живопису»
|
Твори К. Дебюссі та М. Равеля (фрагменти)
|
Виконати малюнки в стилі сюрреалізму. Підготувати доповіді та кросворди на тему «Яскраві пресдатвники російського живопису»
|
|
7
|
|
Російський живопис
|
Опитування в парах;
конкурс на кращий кросворд
|
Історичний живопис (І. Рєпін, В. Суриков, В. Васнецов) Пейзажний живопис (І. Левітан, І. Шишкін) Портрети В. Сєрова. Геній М. Врубеля
|
Складання оповідань за сюжетами картин
|
Твори П. Чайковського, М. Глінки (фрагменти)
|
Підготувати презентації «Мистецтво Далекого Сходу»
|
|
8
|
|
Образотворче мистецтво Далекого Сходу
|
Демонстрація презентацій «Мистецтво Далекого Сходу»;
твори за темою
|
Естетичний феномен китайського живопису. Жанри: портрет, пейзаж, каліграфічне письмо.
Символічне навантаження кольору
|
Розробка індивідуальних ескізів малої пластики в китайському стилі або малювання тушшю
|
Китайські народні наспіви (фрагменти)
|
Виконати малюнки тушшю
|
|
9
|
|
Декоративно-прикладне мистецтво Близького Сходу
|
Виставка малюнків;
опитування в парах
|
Багдадська книжкова мініатюра. Турецьке гончарне мистецтво. Дамаські тканини. Іранське килимарство
|
Малювання орнаменту за східними мотивами (ескіз килима, тканини, книжкової мініатюри, гончарного витвору);
відвідування музею, де зберігаються зразки арабо-мусульманського мистецтва
|
Арабські народні наспіви (фрагменти)
|
Виконати малюнки у східних мотивах
|
|
10
|
|
Паркова культура
|
Виставка малюнків
|
Версаль — зразок європейського парку. Природні парки Великої Британії. Духовне явище японського ландшафтного саду. Філософія ікебани та чайної церемонії
|
Зробити проект або макет куточку «англійського саду» для шкільного подвір’я;
підготувати літературний вечір на тему «Парк як «дійова особа» у творчості видатних письменників»
|
Твори Ф. Шопена, Ф. Ліста, В. А. Моцарта, японські народні наспіви (фрагменти)
|
Підготувати вечір «Чаювання в японському стилі» (робота в групах)
|
|
Розділ II. Музичне мистецтво (3 год)
|
11
|
|
Європейська музична культура
|
Фронтальне усне опитування
|
Відень — центр європейської музичної культури (В. А. Моцарт та ін.).
Великі композитори-романтики (Ф. Шопен, Ф. Ліст та ін.). Французькі шансоньє
|
Слухання та аналіз музичних творів В. А. Моцарта, перегляд ілюстрацій або створення сценарію вечора «Віденський вальс»
|
Портрети європейських композиторів та виконавців, уривки їх творів
|
Підготувати фонозапис «Шедеври світової європейської музичної культури»
|
|
12
|
|
Музична культура Індії і Далекого Сходу
|
Музична вікторина;
фронтальне усне опитування
|
Індійський танець. Значення поз, жестів, позицій рук (мудра). Китайська опера
|
Опанування основних позицій рук індійського танцю або малювання ескізів музичних інструментів, перегляд відеофрагментів індійського танцю або китайської опери
|
Зображення індійських та китайських музичних інструментів, відеофрагменти індійських фільмів
|
Підготувати фрагменти індійських танців (у групах)
|
|
13
|
|
Музичні ритми Америки. Узагальнення знань з теми
|
Фронтальне усне опитування;
тестування
|
Види й напрями сучасної популярної музики: блюз, джаз, рок- і поп-музика. Видатні музиканти і співаки
|
Спів під караоке пісень видатних американських виконавців (Е. Преслі, Л. Мінеллі, Ф. Сінатра та ін.);
підготовка та проведення «Карнавалу в Ріо» (вивчення основних фігур латиноамериканських танців)
|
Портрети видатних представників блюзу, джазу, рок- і поп-музики Америки
|
Підготувати та провести вечір «Карнавал в Ріо» (з фрагментами латиноамериканських танців)
|
|
Розділ III. Театральне мистецтво (2 год)
|
14
|
|
Японський театр
|
Повторення понять з теми «театральне мистецтво»
|
Театр Но: єдність драми, танцю та речитативу. Театр Кабукі
|
Перегляд відеофрагментів опери. Театралізація драматичних творів
|
Сцена театру Но. Маски театру Но: маска молодої жінки, маска старця (дзе)
|
Підготувати доповіді на тему «Італійська опера», «Російський балет»
|
|
15
|
|
Російський балет
|
Перегляд альбомів;
Дискусія на тему «У чому краса російського балету?»
|
Російський балет. Видатні композитори (П. Чайковський, І. Стравінський та ін.) та виконавці російського балету (А. Павлова, В. Ніжинський, Г. Уланова, М. Плісецька та ін.)
|
Перегляд відеофрагментів балетних вистав;
створення проекту й оформлення виставки з теми;
уявна екскурсія до світових театрів
|
В. Сєров «Афіша “руських сезонів”»; відеофрагмент вистави «Лебедине озеро» (соло М. Плісецької)
|
Написати міні-твір «Мої враження від російського балету»
|
|
Розділ IV. Кіномистецтво (1 год)
|
16
|
|
Світове кіномистецтво
|
Заслуховування міні-творів «Мої враження від російського балету»
|
Франція — батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори).
Кіно США.
Основні жанри американського кіно (пригодницький, мюзикл, бойовик, фантастика, фільми «жахів», фільми «катастроф» та ін.)
|
«Фотопроби» на виконання ролей у екранізації творів французької літератури, що вивчаються за програмою «Зарубіжна література»;
підготовка відеовечора «Зоряний небосхил Голлівуду»;
«кінопроби» на виконання ролей (відеозйомка, фотозйомка, перегляд) у екранізації творів американської літератури, що вивчаються за програмою «Зарубіжна література»
|
Відеозаписи класики французького й американського кіно (фрагменти)
|
Повторити матеріал; завершити оформлення альбомів «Зарубіжна художня культура» для учнів молодшої та середньої школи
|
|
Розділ V. Простір культури і зустрічі в ньому (1 год)
|
17
|
|
Урок узагальнення знань «Мистецтво — посередник між культурами»
|
Письмове тестування
|
Смисл будь-якої культури — її «провідність» щодо інших культур. Зразки взаємопроникнення культур різних національних картин світу. Україна в сучасному мистецькому світовому просторі
|
Написання міні-твору «Внесок українських митців в духовну світову культуру»;
складання опорних схем і таблиць за темою
|
Репродукції картин, фотозображення архітектурних і скульптурних об’єктів митців різних народів і країн
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|