Головна » Файли » Календарні планування

11 клас. Художня культура (0,5 год). Календарне планування
[ Викачати з сервера (66.5 Kb) · Скачати дистанційно () ] 16.10.2016, 20:07

Орієнтовне календарно-тематичне планування Зарубіжна художня культура 11-й клас
(17 год; 0,5 год на тиждень, 1 год — резервний час)

№ уроку

Дата уроку

Тема уроку

Перевірка знань

Засвоєння нового матеріалу

Орієнтовне практичне завдання

Твори, що інтегрують навчальний процес

Домашнє завдання

Примітки

Розділ І. Візуальні мистецтва (10 годин)

1

 

Архітектура світу

Повторення видів та жанрів архітектури

Перлини готики.

Взірці архітектури Бароко.

Модерн в архітектурі.

Культова арабо-мусульманська архітектура.

Храми Індії.

Храми Далекого Сходу

Самостійно підготувати розповіді на теми: «Вплив творчості Дж. Л. Берніні на європейське мистецтво архітектури XVІІ—XVІІІ ст.», «Ейфелева вежа — символ Парижа»; «Прага — музей архітектури просто неба»; «Архітектурні стилі мого улюбленого міста»;

замальовки архітектурних споруд різних стилів;

проведення конференції на тему «Образи міста у світовому мистецтві»;

замальовки фрагментів культових споруд архітектури Близького й Далекого Сходу[1]

Географічна карта світу та Європи,

зображення споруд, симфонічна музика композиторів-класиків

Підготувати доповіді про архітектуру або кросворд на тему «Зарубіжна архітектура». Розпочати створення альбомів «Зарубіжна художня культура» для учнів молодшої та середньої школи

 

2

 

Скульптура — гімн людині

Виставка замальовок;

письмова робота за картками

Античні скульптори (Мірон, Фідій, Пракситель та ін.).

Мікеланджело — втілене відчуття форми («Оплакування Христа», «Давид», «Мойсей», гробниця Медичі та ін.)

Ліплення скульптури або бесіда на тему: «Чому Мікеланджело називали водночас «учнем давніх» і «порушником традицій»?»

Опери Дж. Верді, Дж. Россіні (фрагменти)

Виконати «скульптури» за зразками античності (пластилін)

 

3

 

Образотворче мистецтво Італії: епоха «титанів»

Аналізування опорних таблиць;

парне усне опитування

Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм втілення всеосяжної геніальної натури митця («Джоконда», «Тайна вечеря»).

Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв’язку з природою («Сікстинська мадонна», «Прекрасна садівниця»), благородного і духовного спілкування людей (фреска «Афінська школа»)

Перегляд ілюстрацій і порівняння стилів;

відвідування музеїв образотворчого мистецтва (уявна подорож до музею)

Музика Н. Рота до фільмів Л. Вісконті та Ф. Фелліні

Підготувати доповіді «Живописці Іспанії»

 

4

 

Видатні живописці Іспанії

Слухання доповідей «Живописці Іспанії»

Ель Греко — поєднання візантійських та готичних традицій у творчості.

Дієго Веласкес: вершина іспанського живопису XVІІ ст.

Франсіско Гойя — найвизначніший, неперевершений живописець і графік ХІХ ст.

Сальвадор Далі — яскравий виразник модерністських течій в культурі ХХ ст.

Перегляд ілюстрацій (письмовий роздум);

виконання малюнків у стилі сюрреалізму

Фрагменти кінофільмів про життя та творчість Ель Греко (або Фр. Гойя, або С. Далі)

Підготувати доповіді про фламандський і голландський живопис

 

5

 

Фламандський і голландський живопис

Доповіді про фламандський і голландський живопис

Творчість П. Рубенса. Рембрандт — «великий голландець». Жанри (побутовий, портретний, біблійний)

Створення «живих сценок» за сюжетами картин

Фрагменти кінофільмів про життя та творчість П. Рубенса (або Рембрандта)

Підготувати кросворд за вивченим матеріалом

 

6

 

Урок узагальнення знань із теми «Візульні мистецтва». Проміжне тематичне оцінювання

Фронтальне усне опитування;

тестування

Ф. Гойя — живописець і графік XIX ст. С. Далі — яскравий виразник модерністських течій XX ст.

Дискусія на тему «Мої враження від перегляду живопису»

 

 

 

 

 

Твори К. Дебюссі та М. Равеля (фрагменти)

Виконати малюнки в стилі сюрреалізму. Підготувати доповіді та кросворди на тему «Яскраві пресдатвники російського живопису»

 

7

 

Російський живопис

Опитування в парах;

конкурс на кращий кросворд

Історичний живопис (І. Рєпін, В. Суриков, В. Васнецов) Пейзажний живопис (І. Левітан, І. Шишкін) Портрети В. Сєрова. Геній М. Врубеля

Складання оповідань за сюжетами картин

Твори П. Чайковського, М. Глінки (фрагменти)

Підготувати презентації «Мистецтво Далекого Сходу»

 

8

 

Образотворче мистецтво Далекого Сходу

Демонстрація презентацій «Мистецтво Далекого Сходу»;

твори за темою

Естетичний феномен китайського живопису. Жанри: портрет, пейзаж, каліграфічне письмо.

Символічне навантаження кольору

Розробка індивідуальних ескізів малої пластики в китайському стилі або малювання тушшю

Китайські народні наспіви (фрагменти)

Виконати малюнки тушшю

 

9

 

Декоративно-прикладне мистецтво Близького Сходу

Виставка малюнків;

опитування в парах

Багдадська книжкова мініатюра. Турецьке гончарне мистецтво. Дамаські тканини. Іранське килимарство

Малювання орнаменту за східними мотивами (ескіз килима, тканини, книжкової мініатюри, гончарного витвору);

відвідування музею, де зберігаються зразки арабо-мусульманського мистецтва

Арабські народні наспіви (фрагменти)

Виконати малюнки у східних мотивах

 

10

 

Паркова культура

Виставка малюнків

Версаль — зразок європейського парку. Природні парки Великої Британії. Духовне явище японського ландшафтного саду. Філософія ікебани та чайної церемонії

Зробити проект або макет куточку «англійського саду» для шкільного подвір’я;

підготувати літературний вечір на тему «Парк як «дійова особа» у творчості видатних письменників»

Твори Ф. Шопена, Ф. Ліста, В. А. Моцарта, японські народні наспіви (фрагменти)

Підготувати вечір «Чаювання в японському стилі» (робота в групах)

 

Розділ II. Музичне мистецтво (3 год)

11

 

Європейська музична культура

Фронтальне усне опитування

Відень — центр європейської музичної культури (В. А. Моцарт та ін.).

Великі композитори-романтики (Ф. Шопен, Ф. Ліст та ін.). Французькі шансоньє

Слухання та аналіз музичних творів В. А. Моцарта, перегляд ілюстрацій або створення сценарію вечора «Віденський вальс»

Портрети європейських композиторів та виконавців, уривки їх творів

Підготувати фонозапис «Шедеври світової європейської музичної культури»

 

12

 

Музична культура Індії і Далекого Сходу

Музична вікторина;

фронтальне усне опитування

Індійський танець. Значення поз, жестів, позицій рук (мудра). Китайська опера

Опанування основних позицій рук індійського танцю або малювання ескізів музичних інструментів, перегляд відеофрагментів індійського танцю або китайської опери

Зображення індійських та китайських музичних інструментів, відеофрагменти індійських фільмів

Підготувати фрагменти індійських танців (у групах)

 

13

 

Музичні ритми Америки. Узагальнення знань з теми

Фронтальне усне опитування;

тестування

Види й напрями сучасної популярної музики: блюз, джаз, рок- і поп-музика. Видатні музиканти і співаки

Спів під караоке пісень видатних американських виконавців (Е. Преслі, Л. Мінеллі, Ф. Сінатра та ін.);

підготовка та проведення «Карнавалу в Ріо» (вивчення основних фігур латиноамериканських танців)

Портрети видатних представників блюзу, джазу, рок- і поп-музики Америки

Підготувати та провести вечір «Карнавал в Ріо» (з фрагментами латиноамериканських танців)

 

Розділ III. Театральне мистецтво (2 год)

14

 

Японський театр

Повторення понять з теми «театральне мистецтво»

Театр Но: єдність драми, танцю та речитативу. Театр Кабукі

Перегляд відеофрагментів опери. Театралізація драматичних творів

Сцена театру Но. Маски театру Но: маска молодої жінки, маска старця (дзе)

Підготувати доповіді на тему «Італійська опера», «Російський балет»

 

15

 

Російський балет

Перегляд альбомів;

Дискусія на тему «У чому краса російського балету?»

Російський балет. Видатні композитори (П. Чайковський, І. Стравінський та ін.) та виконавці російського балету (А. Павлова, В. Ніжинський, Г. Уланова, М. Плісецька та ін.)

Перегляд відеофрагментів балетних вистав;

створення проекту й оформлення виставки з теми;

уявна екскурсія до світових театрів

В. Сєров «Афіша “руських сезонів”»; відеофрагмент вистави «Лебедине озеро» (соло М. Плісецької)

Написати міні-твір «Мої враження від російського балету»

 

Розділ IV. Кіномистецтво (1 год)

16

 

Світове кіномистецтво

Заслуховування міні-творів «Мої враження від російського балету»

Франція — батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори).

Кіно США.

Основні жанри американського кіно (пригодницький, мюзикл, бойовик, фантастика, фільми «жахів», фільми «катастроф» та ін.)

«Фотопроби» на виконання ролей у екранізації творів французької літератури, що вивчаються за програмою «Зарубіжна література»;

підготовка відеовечора «Зоряний небосхил Голлівуду»;

«кінопроби» на виконання ролей (відеозйомка, фотозйомка, перегляд) у екранізації творів американської літератури, що вивчаються за програмою «Зарубіжна література»

Відеозаписи класики французького й американського кіно (фрагменти)

Повторити матеріал; завершити оформлення альбомів «Зарубіжна художня культура» для учнів молодшої та середньої школи

 

Розділ V. Простір культури і зустрічі в ньому (1 год)

17

 

Урок узагальнення знань «Мистецтво — посередник між культурами»

Письмове тестування

Смисл будь-якої культури — її «провідність» щодо інших культур. Зразки взаємопроникнення культур різних національних картин світу. Україна в сучасному мистецькому світовому просторі

Написання міні-твору «Внесок українських митців в духовну світову культуру»;

складання опорних схем і таблиць за темою

Репродукції картин, фотозображення архітектурних і скульптурних об’єктів митців різних народів і країн

 

 

                   

 

 

[1]  Варіанти завдань — на вибір учителя.

Категорія: Календарні планування | Додав: Mila-music
Переглядів: 2487 | Завантажень: 443 | Рейтинг: 5.0/7
Всього коментарів: 0
avatar