Тема уроку
|
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва
|
Виконання творів музичного мистецтва
|
Основні поняття
|
|
1-й семестр
Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість
|
|
1.
Нова зустріч у країні музики
|
Р. Щедрін «Ніч», «Золоті рибки», «Цар Горох» з балету «Горбоконик»
|
«Засмутилось кошеня»,
сл. П. Воронька,
муз. І. Кириліної
|
Пісенність.
Танцювальність.
Маршовість
|
|
2.
Таємниці пісенної музики
|
М. Дремлюга
«Лірична пісня»
|
Поспівка «Ми - третьокласники»,
сл. і муз. Д. Кабалевського; «Засмутилось кошеня»,
сл. П. Воронька,
муз. І. Кириліної
|
Музичні інструменти: фортепіано, піаніно, рояль
|
|
3.
Таємниці пісенної музики (продовження)
|
П. Чайковський
«Баркарола»
|
«Шпачок прощається»,
сл. М. Івенсен,
муз. Т. Попатенко
|
Баркарола
|
|
4.
Таємниці
танцювальної
музики
|
Ж. Колодуб
«Гуцульський танець»; невідомий автор першої поло-вини XIX ст., «Симфонія» (козачок)
|
Повторення: «Шпачок прощається»,
сл. М. Івенсен,
муз. Т. Попатенко
|
Ноти
|
|
5.
Таємниці
танцювальної
музики
(продовження)
|
М. Глинка
«Арагонська хота»
|
«Ой на горі жита много», укр. нар. пісня,
обр. Г Верьовки
|
Хота.
Музичні інструменти: гітара, кастаньєта
|
|
6.
Таємниці
маршової
музики
|
Ф. Шуберт
«Військовий марш»;
Людвіг ван Бетховен «Симфонія № 5» (III частина)
|
«Будем козаками»,
сл. і муз. А. Загрудного
|
Нотоносець
|
|
7.
Зустріч музичних жанрів
|
Ж. Бізе,
увертюра до опери «Кармен»
|
Повторення:
«Будем козаками»,
сл. і муз. А. Загрудного
|
Увертюра. Музичні інструменти: кобза, бандура
|
|
8.
Зустріч музичних жанрів (продовження)
|
Ф. Шопен
«Прелюдія № 7», «Прелюдія № 20»
|
Розучування мелодії:
Е. Гріг «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт»
|
Нота «до»
|
|
|
Тема 2. Інтонація
|
|
9.
Знайомство
З феєю
Інтонацією
|
«Базіка»,
сл. А. Варто,
муз. С. Прокоф'єва
|
«Співучий колобок»,
сл. В. Кленця,
муз. В. Поповича
|
Скоромовка.
Нота «ре»
|
10.
Жартівливі та сумні інтонації
|
В. Косенко «Дощик», «Гумореска», «Колискова»
|
Повторення:
«Співучий колобок»,
сл. В. Кленця,
муз. В. Поповича
|
Інтонація.
Нота «мі»
|
11.
Ритмічні інтонації
|
М. Римський-Корсаков
«Три дива» з опери «Казка про царя Салтана», «Тема Білки», «Тема Тридцяти трьох богатирів»; «Тема Царівни Лебідь»; М. Глинка «Марш Чорномо-ра» з опери «Руслан і Людмила»
|
«Щеня і кошеня»,
сл. В. Вікторова,
муз. Т. Попатенко
|
Музична тема. Музичні інструменти: флейта, флейта-пікколо.
Нота «фа»
|
12.
Виражально-зображальні музичні інтонації
|
В. Кирейко
«Награвання Лукаша» з опери «Лісова пісня»;
М. Лисенко, календарно-обрядові пісні з опери «Зима і Весна»
|
«Добрий вечір тобі, пане господарю!», колядка
|
Виражальні інтонації. Зображальні інтонації.
Нота «соль»
|
13. І
нтонація та імпровізація
|
Ж. Массне
«Елегія»
|
«Павочка ходить», щедрівка
|
Музичні інструменти: віолончель.
Нота «ля»
|
14.
Інтонація та імпровізація в піснях-іграх
|
«Гра в зайчика», обр. М. Леонтовича
|
«Коза», укр. нар. пісня-гра
|
Нота «сі»
|
15-16.
Перевір себе
Урок-концерт
|
Музичні твори на вибір учителя та учнів
|
|
2-й семестр
Тема 3. Розвиток музики
|
|
17. Інтонаційно-
мелодичний
розвиток музики
|
Т. Альбіноні
«Адажіо», інструментальне виконання та вокальне (Лара Фабіан або Сара Брайтман)
|
«Чому ведмідь узимку спить?», сл. О. Коваленкова, муз. Л. Кніппера
|
Скрипковий ключ
|
18.
Ладовий
розвиток музики
|
Ф. Шуберт «Вальс», «Алегрето»
|
«Гра в слова»,
сл. і муз. І. Арсєєва; повторення: «Чому ведмідь узимку спить?», сл. О. Кова-ленкова, муз. Л. Кніппера
|
Ладовий розвиток
|
19.
Динамічний і темповий розвиток
|
Й. Брамс
«Угорський танець»
|
«Грицю, Грицю, до роботи», укр. нар. пісня, обр. Я. Степового
|
Тривалість нот
|
20.
Варіаційний розвиток музики
|
М. Завадський
«Шумка»
|
«Рушничок»,
сл. Є. Левченко,
муз. А. Олейникової
|
Варіаційний розвиток. Тривалість нот
|
21.
Розвиток музики різних жанрів
|
•Ф. Шопен
«Вальс», «Полонез»
|
Повторення: «Рушничок»,
сл. Є. Левченко,
муз. А. Олейникової
|
Вальс. Полонез
|
22. Симфонічний розвиток музики
|
П. Чайковський
«Симфонія № 4» (фінал); В. Сокальський «Симфонія соль мінор» (І частина)
|
«Подарунок мамі»,
сл. Д. Чередниченка,
муз. М. Катричка
|
Симфонія. Симфонічний розвиток. Паузи
|
23.
Народна пісня у творчості композиторів
|
М. Лисенко,
хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна»
|
Повторення:
«Подарунок мамі,
сл. Д. Чередниченка,
муз. М. Катричка
|
Веснянки.
Такт
|
24.
Багатогранність розвитку музики
|
С Прокоф'єв
«Тема Петрика»; «Тема Качки», «Тема Пташки» із симфонічної казки «Петрик і Вовк»
|
«Сива шапка» (пісня-гра),
сл. Л. Кроткевич, муз. В. Верховинця
|
Музичний розмір
|
Тема 4. Будова (форми) музики
|
|
25.
Одночастинна форма музики
|
Ф. Шопен
«Мазурка № 5»
|
«Пісня пастушка»,
франц. нар. пісня
|
Музична форма.
Одночастинна
форма.
Музичні інструменти: сопілка
|
|
26.
Двочастинна форма музики
|
Е. Гріг
«Пісня Сольвейг» з музичної п'єси «Пер Гюнт»
|
Повторення:
«Пісня пастушка»,
франц. нар. пісня
|
Двочастинна форма. Контраст. Куплетна форма
|
|
27.
Тричастинна форма музики
|
Е. Гріг
«Танець Анітри»
|
«Соловеєчку, сватку, сватку», укр. нар. пісня
|
Тричастинна форма. Знаки альтерації. Піцикато
|
|
28.
Тричастинна форма музики (продовження)
|
М. Лисенко
«Експромт ля мінор»
|
«Писанка», сл. В. Клинця
та Н. Андрусіч,
муз. М. Катричка
|
Експромт
|
|
29.
Форма рондо в музиці
|
В. А. Моцарт
«Турецьке рондо»;
Б. Фільц,
«Весняне рондо»
|
«Класне рондо»,
поспівки на музику
Д. Кабалевського
|
Рондо. Епізод
|
|
30.
Варіаційна форма в музиці
|
М. Різоль,
варіації на тему української народної пісні «Ой на горі жито»
|
«Ой на горі жито»,
укр. нар. пісня,
обр. К. Стеценка
|
Варіації.
Музичні інструменти: баян, акордеон. Реприза
|
|
31.
Кульмінація в музичному творі
|
І. Дунаєвський, увертюра до фільму «Діти капітана Гранта»
|
«Заквітчали зорі обрій»,
сл. А. Житкевича,
муз. Л. Стельмащук
|
Кульмінація
|
|
32-34.
Перевір себе.
Урок-концерт
|
Музичні твори на вибір учителя та учнів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|