Урок
№
|
І СЕМЕСТР
Тема: Музика як вид мистецтва
|
Зміст навчального матеріалу
|
Орієнтований матеріал
для сприймання
|
Орієнтований матеріал
для виконання
|
Твори мистецтва, що інтегрують навчальний процес
|
Музично-педагогічні технології
|
1.Мистецтво звуків
|
П.І.Чайковський. Мелодія для скрипки і фортепіано
|
О.Янушкевич «Веселкова пісня»
|
Портрети зарубіжних композиторів
Г.Світлицький «Чайковський на Україні» (репродукція)
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування пісні
|
2. Історія музичного мистецтва
|
В.К.Глюк.
Мелодія з опери «Орфей та Евредіка»
|
О.Янушкевич «Веселкова пісня»
|
Відеофрагмент опери
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «народна музика», «професійна музика» виконання пісні
|
3.Мистецтво відкриває світ
|
Й.С.Бах
Арія з оркестрової сюїти № 3 ( ре-мажор)
|
А.Житкевич
«Все це потрібно мені»
|
Портрети зарубіжних композиторів
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування та виконання пісень
|
4.Що «живе» в музиці?
|
В.А.Моцарт.
Алегро із дивертисменту № 11 для оркестру
|
А.Житкевич
«Все це потрібно мені»
|
Портрети зарубіжних композиторів
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «мелодія», «гармонія», «лад»; виконання пісні
|
5.
Як «рухається» музика?
|
Й.С.Бах. Ларго з концерту № 5 для фортепіано з оркестром( фа-мінор). Дж.Россіні. «Тарантела»
|
Ю.Чичков
«Наша шкільна країна»
|
Портрети зарубіжних композиторів.
Фотоілюстрації до творів для сприймання.
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «темп», «ритм»; розучування та виконання пісень
|
6. У гості до музичних інструментів
|
П.І.Чайковський.
Балет «Лускунчик»: танець феї Драже, вальс квітів, танець вівчарів.
|
Ю.Чичков
«Наша шкільна країна»
|
Ілюстрації музичних інструментів, відео фрагмент балету
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «тембр», «діапазон», «регістр»; розучування та виконання пісень
|
7. Як розповідає музика?
|
С.В. Рахманінов. Прелюдія № 5 для фортепіано (соль-мінор)
|
Г.Гладков.
«Пісня про чарівників»
|
Портрети зарубіжних композиторів. Ілюстрації картин І.Левітана «Осінній день. Сокольники». та М.Самокиш «Трійка»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння динамічних відтінків «форте» та «піано»; розучування пісні
|
8. Музична скарбничка композитора
|
Дж Верді. Тріумфальний марш із опери «Аїда»
|
О.Янушкевич «Веселкова пісня» А.Житкевич «Все це потрібно мені»
Ю.Чичков «Наша шкільна країна»
|
Ілюстрації до вивчених пісень
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання вивчених пісень
|
І СЕМЕСТР
Тема: Народна музика
|
9. Історія народу в пісні
|
Українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки» у виконанні чоловічої хорової капели.
Інтродукція з опери «Тарас Бульба» М.Лисенка
|
Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть»
|
Картина невідомого художника «Козак Мамай»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування пісні
|
10. Давні українські осінні обряди
|
М. Лисенко. Кантата «Радуйся, ниво неполитая» на слова Т.Шевченка
(V ч. «Оживуть степи, озера…).
Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть» у виконанні чоловічої капели
|
Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть»
|
О.Лисенко «Про Миколу Лисенка» (фрагменти книги)
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні
|
11. Пісня живе серед нас
|
Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай» у виконанні хорової капели та народного оркестру.
Л.Бетховен.
Варіації на тему
«Їхав козак за Дунай»
|
Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай»
|
Репродукції картин О.Збруцької «Загублений світ» та П.Васюкова «Несе Галя воду»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування пісні
|
12. Народні інструменти
|
Л.Колодуб. «Гуцульські старосвітські награвання». М.Скорик. Мелодія.
Є.Адамцевич. «Запорізький марш»
|
Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай»
|
Портрети українських композиторів та плакати музичних інструментів
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні
|
13. Дитяча народна пісня
|
М.Леонтович.
«Пісня про зайчика», «Налетіли журавлі»
|
О.Жилінський «Пісенька Джури»
|
Портрети українських композиторів
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування пісні
|
14. Українці танцюють
|
Українські народні танці гопак, козачок, метелиця у виконанні оркестру народних інструментів
|
О.Жилінський «Пісенька Джури»
|
Репродукції картин Н.Пуссена «Танці навколо золотого тельця», А.Ромако «Танець»,
Р. та Н. Федини «Гуцульські танці»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні
|
15. Давні українські зимові обряди
|
М.Леонтович. «Щедрик» у виконанні дитячого хору
(a capella) та у виконанні мішаного хору та оркестру
|
Н.Май.
«Новорічна пісня»
|
Дитячі малюнки на тему «Зимові свята»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні
|
16. Новорічні свята. Підсумковий урок
|
Л.Дичко. Кантата «Чотири пори року». ІV частина. «Зима»
В.Барвінський. Фортепіанний цикл «Колядки і щедрівки»
|
Українська народна колядка
«Добрий вечір тобі…»
|
Театралізований обряд-гра «Коза»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні
|
ІІ СЕМЕСТР
Тема: Професійна музика
|
17. Скарбничка професіонала
|
М.Глінка. Симфонічна фантазія на теми двох російських пісень «Камаринська» та Іспанська увертюра №2 «Спогади про літню ніч у Мадриді»
|
В.Островський.
«Зимова пісенька»
|
Портрети зарубіжних композиторів
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «професійна вокальна музика»;
розучування пісні
|
18. Різновиди професійної музики
|
«О solo mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті
А.Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року»
|
В.Островський.
«Зимова пісенька»
|
І.Левітан. «Ліс узимку»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «дискант», «вокальна музика», «інструментальна музика»;
виконання пісні
|
19. Чи є сюжет у музиці?
|
О. Бородін. Симфонія №2 «Богатирська»
(І ч., експозиція)
Л.Бетховен. Симфонія № 3 «Героїчна»
(І ч., експозиція)
|
М. Назарець.
«Ми – козаки»
|
Й.Пінзель. Скульптурна група «Святий Юрій Змієборець»
В.Васнецов. «Богатирі»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «програмна музика»,
розучування пісні
|
20. Що таке не програмна музика?
|
Г.Гендель. Алегро з оркестрової сюїти № 1 фа-мажор «Музика на воді»
Т.Альбіноні. Адажіо соль-мінор для органа та струнних інструментів
|
М. Назарець.
«Ми – козаки»
|
М.Чюрльоніс:
«Схід сонця»
«Алегро(Соната моря)»
«Безтурботність»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «непрограмна музика»,
виконання пісні
|
21. Інструментальне соло
|
Н.Паганіні. Рондо зі скрипкового концерту № 2.
Н.Паганіні. Соната для скрипки і гітари.
Ф.Шопен. Етюд № 2 фа-мінор.
|
Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок»
|
І.Левітан. Етюд.
І.Шишкін. Етюд.
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «концерт», «соло», «дует», «тріо»,
розучування пісні
|
22.
Грає ансамбль
|
В.Барвінський. Квартет.
Український гопак у виконанні квартету народних інструментів
|
Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок»
|
Ілюстрації музичних інструментів
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «квартет»,
виконання пісні
|
23. Симфонічна музика
|
Г.Свиридов. Вальс ( із циклу музичних ілюстрацій до повісті О.Пушкіна «Заметіль»)
|
Н.Май.«Червона калина»
|
В. Первунинський.
«Під звуки вальсу»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «симфонічний оркестр», «камерний оркестр», «вальс»,
розучування пісні
|
24. Велике українське сімейство
|
М.Калачевський. Ноктюрн у виконанні академічного оркестру народних інструментів.
Віночок українських народних мелодій у виконанні українського оркестру народних інструментів.
|
Н.Май. «Червона калина»
|
Ілюстрації народних інструментів різних країн
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «оркестр народних інструментів»,
виконання пісні
|
25.
Світ вокальної музики
|
Дж. Каччіні. «Ave Maria».
Ф.Шуберт. «Ave Maria»
|
В.Філіпенко, А.Навроцький
«Прийди, прийди, весно красна…»
|
Рафаєль:«Мадонна Темпі»,
« Мадонна Каупера»,
«Сикстинська Мадонна»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «манера співу», «діапазон», «тембр»;
розучування пісні
|
26. Звучить хор.
Підсумковий урок
|
М.Глінка. Романс «Венеціанська ніч» у виконанні ансамблю вокалістів( а капела) та хор «Слався» з опери «Іван Сусанін»
|
В.Островський.
«Зимова пісенька»
М. Назарець.
«Ми – козаки»
Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок»
Н.Май. «Червона калина» В.Філіпенко, А.Навроцький
«Прийди, прийди, весно красна…»
В.Філіпенко, А.Навроцький
«Прийди, прийди, весно красна…»
|
Портрети композиторів.
Ілюстрації до вивчених пісень
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «ансамбль», «хор»;
виконання пісень
|
ІІ СЕМЕСТР
Тема: Взаємодія музики з іншими видами мистецтва
|
27. Музика та інші види мистецтва
|
Л.Деліб. Піцикато «Навшпиньки» з балету «Сільвія»
|
О.Злотник, О.Вратарьов
«Школярі-школярики»
|
Фотоілюстрації мистецьких творів
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «піцикато»;
розучування пісень
|
28. Музика і слово
|
М.Глінка. Романс «Жайворонок» у виконанні дитячого хору
|
О.Злотник, О.Вратарьов
«Школярі-школярики»
|
Фотоілюстрації видів мистецтв
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «вокальні жанри»;
виконання пісень
|
29. Музика і візуальні види мистецтва
|
М.Мусоргський. П’єса №10 «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки»
Л.Боккеріні. «Менует»
|
О.Злотник, О.Вратарьов
«Школярі-школярики»
|
Н.Івженко. «І знов весна»
В.Гартман. Ескіз міських воріт у Києві
Фотографії скульптур.
Твори декоративно-ужиткового мистецтва
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні
|
30. Музика в театрі
|
П.Чайковський. Вальс із балету «Спляча красуня»
|
Г.Гладков «Пісенька друзів»
|
Відеофрагмент балету
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «театр», «балет»;
виконання пісень
|
31. Музика в кіно
|
Є.Крилатов. Інструментальна музика до телефільму «Гостя з майбутнього» ( три уривки)
|
Є Крилатов. Ю.Ентін.
«Крилата гойдалка»
|
Відеофрагмент фільму «Гостя з майбутнього».
Гра «Стоп-кадр»
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «кіно»; розучування та
виконання пісень
|
32. Музика і циркове мистецтво
|
Ж. Оффенбах.
Галоп із опери «Паризький балет»
|
Є. Крилатов. Ю.Ентін.
«Крилата гойдалка»
|
Ф.Рисс.
«Скоморохи в селі»
Фотоілюстрації артистів цирку
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісень
|
33. Музика і хореографія
|
Й.Штраус.
Полька «Полювання»
|
І.Тарнавська. Т.Демчук
«Світ шкільний»
|
Відеофрагменти танців народів світу
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «хореографія»; розучування пісні
|
34. Назустріч канікулам.
Підсумковий урок
|
Й.Штраус.
Швидка полька «Полювання».
Н.Май. «Я бажаю вам добра»
|
О.Злотник, О.Вратарьов
«Школярі-школярики»
Г.Гладков «Пісенька друзів»
Є. Крилатов. Ю.Ентін.
«Крилата гойдалка»
І.Тарнавська. Т.Демчук
«Світ шкільний»
|
Малюнки до прослуханих творів, вивчених пісень
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісень
|
35.
Урок-концерт (для учнів молодших класів, батьків)
|
Інструментальні твори, вивчені у музичних школах
|
Виконання вивчених за рік пісень
|
Малюнки до прослуханих творів, вивчених пісень
|
Слухання музичних творів; виконання пісень
|