№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Основні поняття для засвоєння
|
Матеріал для музичного сприймання
|
Матеріал для виконання
|
Музично-творча діяльність
|
|
І семестр. Тема 1. Жанри камерно-вокальної музики (16 год.)
|
|
1
|
6-А
6-Б
|
Жанрова палітра музичного мистецтва
|
Жанрова палітра музичного мистецтва.
|
Е.Гріг Концерт для
ф-но з оркестром (ля-мінор). 1ч.
|
«Шкільний корабель» сл.К.Ібряєва
Муз.Г.Струве
|
Презентація «Жанри музичного мистецтва»
|
|
2.
|
|
Жанрова палітра музичного мистецтва (продовж).
|
Класифікація жанрів музичного мистецтва.
|
Л.Ревуцький «Пісня»; Г.Малер «Симфонія №1 ре мажор» ІІІ ч.
(Масол, Аристова)
|
«Шкільний корабель» сл.К.Ібряєва
Муз.Г.Струве
|
Міні-вікторина
|
|
3.
|
|
Історія вокальної музики
|
Характерні ознаки вокальної музики, її різновиди. Типологія голосів людини.
|
Дж. Верді. Арія герцога з опери «Ріголетто» у вик. Л.Паваротті, П.Домінго, Х.Каррераса; Лучо Далла.
|
«Диво осінь» вірш Л.Ратич, муз. А.Олейникової
|
Проект «Світова вокальна скринька»
|
|
4.
|
|
Історія вокальної музики
|
Світові школи вокальної майстерності. Вокальні манери співу.
|
«Пам’яті Карузо» у вик. Лучано Паваротті та в сучасній інтерпретації
|
«Диво осінь» вірш Л.Ратич, муз. А.Олейникової
|
Сприймання музики з різними тембрами голосів
|
|
5.
|
|
Камерно-вокальна скринька.
|
Поняття «камерна музика», «камерний спів», «художня пісня». Характерні ознаки камерно-вокальної музики.
|
Ф.Шуберт. «У дорогу!» з вокального циклу «Прекрасна мельниківна»;
М.І. Глінка
«Попутна пісня» з вокального циклу «Прощання з Петербургом».
|
Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»
|
«Бібліографічне лото» (цікаві факти з біографії М.Глінки)
|
|
6.
|
|
Камерно-вокальні жанри:
|
Жанри камерно-вокальної музики. Особливості музичних вокальних циклів.
|
Хоакін Малатс «Іспанська серенада» (гітара) Ф.Шуберт «Лісовий цар» (балада)
|
Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»
|
«Бібліографічне лото» (цікаві факти з біографії Ф. Шуберта)
|
|
7.
|
|
Пісенний жанр. Народна пісня.
|
Поняття «пісня». Основні різновиду жанру пісні. Палітра української народної пісні. Різновиди українських народних пісень за змістом, будовою, виконанням, характером.
|
Українська народна пісня «Ой під вишнею» (в обр. тріо Мареничів). Українська народна пісня «Летіла зозуля» (у вик. Н.Матвієнко)
|
«Хвостики-метелики» сл.і муз. Н.Май
|
Проект «Фольклорний калейдоскоп»
|
|
8.
|
|
Сучасні та вокальні жанри: авторська та естрадна пісня
|
Поняття «бард», «естрада», «естрадна пісня», «авторська пісня».
Палітра сучасних вокальних жанрів
|
В.Висоцький «Пісня про загублений час», «Пісня про добро і зло» («Аліса в країні чудес»); М.Бурмака «Розмалюю писанку»
|
«Хвостики-метелики» сл.і муз. Н.Май
|
Сприймання музики на вибір учнів
|
|
9
|
|
Історія пісні.
|
Поняття композиційної будови (форми) вокальної музики. Будова та різновиди пісні.
|
муз. Д.Крижанівського, сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»;
|
муз. Д.Крижанівського, сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»;
|
Гра «Мікрофон» - улюблений український виконавець
|
|
10
|
|
Історія пісні.
|
Поняття «популярна пісня». Музичний супровід до пісні.
|
Муз.К.Меладзе, сл.Д.Гольде – «Квітка-душа» у вик. Н.Матвієнко та хору «Берегиня».
|
муз. Д.Крижанівського, сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»;
|
Сприймання музики на вибір учнів
|
|
11
|
|
Гімн – урочиста пісня.
|
Характерні ознаки жанру «гімн». Літературна основа музики..
|
Муз. М.Вербицького,
сл. П.Чубинського – Державний гімн України;
муз. М.Лисенка,
сл. О. Кониського – «Молитва за Україну» у вик. Національ-ної заслуженої академічної капели України «Думка»;
|
«Будинок під блакитним дахом» сл.В.Орлова, муз. І.Кириліної
|
Проект «Гімн моєї родини»
|
|
12
|
|
Гімн – урочиста пісня.
|
Зв'язок музики та літератури. Історія створення Державного гімну
|
«Gaudeamus»– гімн студентської молоді; Футбольний гімн; Гімн олімпіади; Гімн Євро -2012, Євро 2016
|
«Будинок під блакитним дахом» сл.В.Орлова, муз. І.Кириліної
|
Сприймання музики на власний вибір
|
|
13
|
|
Звучить романс
|
Поняття «романс». Характерні ознаки романсу як жанру
камерно-вокальної музики. Історія розвитку жанру укра-їнського романсу.
|
Українська народна пісня «Місяць на небі» у вик.
вокального дуету; «Черемшина»
(муз. ВМихайлюка, сл. М.Юрійчука) у вик. Д.Гнатюка; «Не щебечи, соловейку»
(муз. М.Глінки,
сл. В.Забіли) у вик. А.Солов’яненка.
|
«Музика землі» сл. та муз.
А. Житкевич
|
Проект «Українські романси»
|
|
14
|
|
Романс і його різновиди
|
Зарубіжний романс. Поєднання жанрів. Вокальний та інструментальний романс.
|
«Гірські вершини» сл. М.Лермонтова, муз.А.рубінштейна, О.Варламова, Г.Свиридова
|
«Музика землі» сл. та муз.
А. Житкевич
|
Створення власного романсу
|
|
15
|
|
Камерний зал композитора.
|
Поєднання камерних вокальних жанрів.
|
Муз.В.Камінськог, сл.Л.Костенко «Пелюстки старовинного романсу» у вик. О.Пономарьова. Український народ-ний романс «Взяв би я бан-дуру» у вик. О.Малініна. Муз
Д.Бонковського,
сл. К.Думитрашка. «Чорнії брови,
карії очі»
у вик. В.Гришка
|
«Не стидайся, то твоя земля»
(Андрій Кузьменко)
|
Проект «Моя фонотека» (продовження)
|
|
16
|
|
Урок узагальнень.
|
Повторення вивченого.
|
Музична вікторина
|
Пісні на вибір учнів та вчителя
|
Тестові
Завдання
|
|
Тема 2. Жанри хорової музики (16 год.)
|
|
17
|
|
Хорова музика.
|
Характерні ознаки жанрів хорової музики. Історія розвитку хорової музики. Поняття «хорова музика»
|
«Свят» («Sanctus») – на основі канону Й.Пахельбеля; «Завжди з тобою» («Always With You») – у вик. хору хлоп-чиків «Libera» (Лондон).
|
«Тихо над річкою» с.С.Черкасенка, муз.П.Батюка
|
Проект «Хоровий електронний кошик»
|
|
18
|
|
Хорова духовна музика:
|
Визначення основних постатей хорової духової музики
|
Д.Бортнянський «Хоровий концерт №15» (І ч.)
|
«Тихо над річкою» с.С.Черкасенка, муз.П.Батюка
|
Сприймання музики за вибором учнів
|
|
19
|
|
Видатні імена в хоровому мистецтві.
|
Різновиди хорових колективів. Хорова енциклопедія виконавства.
|
Українська народна пісня «Дударик» в обр. М. Леонтовича у вик.Нац. заслуженого академічного народного хору України ім. Г.Вірьовки.
|
«Діти України»
Світлана Весна
|
Оформлення афіші хорового концерту
|
|
20
|
|
Видатні імена в хоровому мистецтві.
|
Історія розвитку хорового жанру в Україні, видатні хорові колективи.
|
«Тихо над річкою»
сл. С. Черкасенка, муз. П.Батюка у вик. Львівської державної хорової капели «Дударик» - (фрагменти творів).
|
«Діти України»
Світлана Весна
|
Створення живописної композиції «Діти України»
|
|
21
|
|
Співає хор.
|
Види хорів. Хорова партія. Розташування голосів на сцені.
|
А.Ведель. «Многії літа» - у вик. академічного хору; «Богородице Діва, радуйся» - у вик. хору; С.Рахманінов.
|
«Веселкова пісня» муз. О. Жилінського, сл. О.Кононенка
|
Проект «Звучить хор»
|
|
22
|
|
Співає хор.
|
Характеристика тембрів голосів.
|
Хор «Богородице Дева, радуйся» - у вик. мішаного хору (фрагменти творів)
|
«Веселкова пісня» муз. О. Жилінського, сл. О.Кононенка
|
Сприймання музики за вибором
|
|
23
|
|
Знайомтесь: кантата.
|
Характерні ознаки жанру кантати. Композиційна будова (форма) кантати.
|
С.Прокоф’єв. Кантата «Олександр Невський » (фрагменти)
|
«Не твоя війна»
С. Вакарчук
|
Проект «У країні кантати»
|
|
24
|
|
Звучить кантата
|
За-рубіжна та вітчизняна кантата.
|
С.Прокоф’єв. Кантата «Олександр Невський » (фрагменти)
|
«Не твоя війна»
С. Вакарчук
|
Сприймання музики за вибором
|
|
25
|
|
Духовна музика. Меса. Хорал.
|
Характерні ознаки жанру меси. Історія розвитку жанру меси. Духовна музика. Композиційна будова (форма) меси.
|
Й.С.Бах. Меса сі-мінор. І ч. «Господи, помилуй». 5-голос-ний хор;Й.Бах
«Страсті за Матвієм». Заключний хорал . Й.С.Бах. Хоральні прелюдії «Німецька органна меса» - фрагмент. Меса «Страсті за Матвієм» у вик. митрополита Іларіона
|
Муз. Ю.Чичкова, сл.М.Пляцковського «Дружать музика і діти»
|
Створення схеми «Композиційна будова меси»
|
|
26
|
|
Історія реквієму та літургії.
|
Характерні ознаки жанру літургії, реквієму. Історія розвитку жанру літургії, реквієму.
|
Л.Дичко «Святий Боже» з «Урочистої літургії».
|
Муз. Ю.Чичкова, сл.М.Пляцковського «Дружать музика і діти»
|
Сприймання музики на вибір
|
|
27
|
|
Історія реквієму та літургії.
|
Духовна музика. Літературна основа духовних творів. Композиційна будова літургії та реквієму.
|
В.А.Моцарт «Lacrimoza» з «Реквієму».
|
«Доброти свіча»
(українська сучасна пісня про Миколая)
|
Створення інструментальної імпровізації до пісні
|
|
28
|
|
Ораторія.
|
Характерні ознаки жанру ораторії. Історія розвитку жанру ораторії. Композиційна будова (форма) ораторії.
|
Й.Бах. Різдвяна ораторія. «Щедрик» - у вик. зведеного хору (хор хлопчиків «Libera» (Лондон), Київський хор хлоп-чиків та мішаний хор)
|
«Доброти свіча»
|
Сприймання музики за вибором
|
|
29
|
|
Вокальна музика в театрі та кіно.
|
Особливості театральних вокальних жанрів. Різновиди театральної вокальної музики.
|
П.Чайковський. Колядка з опери «Черевички» (хор жінок). Пісня «Ріка життя» з мюзиклу К. Меладзе «Вечори на хуторі поблизу Диканьки» - вик. О.Скрипка і А.Лорак та хор «Берегиня».
|
«З Новим роком, Україно» сл. і муз. Н.Май
|
«Різдвяний концерт» (програма )
|
|
30
|
|
Вокальна музика в театрі та кіно.
|
Поєднання жанрів вокальної музики. Акустика, увертюра, каватина.
|
хор Горвардса з к/ф «Гаррі Потер і в’язень Азкабану»
|
«З Новим роком, Україно» сл.і муз. Н.Май; Українська колядка «Нова радість стала»
|
«Різдвяний концерт»
|
|
31
|
|
Урок узагальнен
ня знань.
|
Повторення та закріплення набутих знань
|
Музичні твори на вибір
|
Пісні на вибір
|
Проект «Моя фонотека» (продовження)
Тестові завдання.
|
|
32
|
|
Перевіряємо себе
|
Урок-концерт
|
|
|
|
|