ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З КУРСУ
„ МИСТЕЦТВО” 8 КЛАС” (Л.М.Масол)
„Мистецтво в культурі минулого”
І семестр
№ п/п
|
Дата
|
При-
мітки
|
Тема
|
Матеріал для сприймання
|
Матеріал для виконання
|
Завдання
|
ТЕМА 1. Стилі та напрями мистецтва стародавніх епох і цивілізацій: античний, візантійський, романський, готика, Ренесанс (16 год.)
|
1
|
|
|
Вступ
|
Джузеппе Верді. Марш із опери «Аїда» (Уривок)
|
„Державний гімн України”
Сл. П.Чубинського,
муз. М.Вербицького
|
Підручник,
ст.7-17
|
2
|
|
|
Таємниці мистецтва Стародавнього Єгипту
|
Джузеппе Верді. Марш із опери «Аїда»
|
„Державний гімн України”
Сл. П.Чубинського,
муз. М.Вербицького
|
Підручник, ст.7-17
|
3
|
|
|
Мистецтво Античності – колиска Європейської цивілізації
|
Арам Хачатурян.
Балет «Спартак»: Тріумф Риму. Цирк та інші сцени (На вибір)
|
„Музика звучить”
Муз. і сл. Л.Гарової
„Кольорова планета”, Муз. і сл. А.Побужанської
|
Підручник, ст.18-25
|
4
|
|
|
Мистецтво Античності – колиска Європейської цивілізації
|
Арам Хачатурян.
Балет «Спартак»: Тріумф Риму. Цирк та інші сцени (На вибір)
|
„Музика звучить” Музика і вірші Л.Гарової
„Кольорова планета”, Муз. і сл. А.Побужанської
|
Підручник, ст.18-27
|
5
|
|
|
Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я і Скіфії
|
Сергій Прокаф'єв. «Ала і Лоллій», перероблений у «Скіфську сюїту» для симфонічного оркестру.
|
„Земля моїх батьків”. Муз. З.Яропуде,
сл. В.Матвїєнка
„Ольвія”.
Муз. Б.Теніна,
сл. Г.Лапоткіна
|
Підручник, ст.28-35
|
6
|
|
|
Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я і Скіфії
|
Сергій Прокоф'єв. «Ала і Лоллій», перероблений у «Скіфську сюїту» для симфонічного оркестру.
|
„Земля моїх батьків”. Муз. З.Яропуде,
сл. В.Матвїєнка
„Ольвія”.
Муз. Б.Теніна,
сл. Г.Лапоткіна
|
Підручник, ст.28-35
|
7
|
|
|
Мистецькі перлини Візантії та Київської держави
|
Київський знаменний розспів.
Кирило Стеценко. Всенощна
Іван Карабіць. Опера – ораторія «Київські фрески»
Віктор Степурко. Духовні твори (на вибір)
|
„Києве мій”.
Муз. Ігоря Шамо,
сл. Д. Луценка
„Давня пісня”
Муз. О.Богомолець,
сл. Л. Костенко
|
Підручник, ст.36-45
|
8
|
|
|
Мистецькі перлини Візантії та Київської держави
(Узагальнення теми.)
|
Київський знаменний розспів.
Кирило Стеценко. Всенощна
І. Карабіць. Опера – ораторія «Київські фрески»
Віктор Степурко. Духовні твори (на вибір)
|
„Києве мій”.
Муз. Ігоря Шамо,
сл. Д. Луценка
„Давня пісня”
Муз. О.Богомолець,
сл. Л. Костенко
|
Підручник, ст.36-45
|
9
|
|
|
Романська архітектура. Лицарський кодекс честі
|
Петро Ілліч Чайковський. Опера «Іоланта» (фрагменти на вибір)
Сергій. Прокоф’єв. Танець лицарів із балету «Ромео і Джульєтта»
|
„Каде Руссель.”
Французька народна пісня
|
Підручник, ст.46-55
|
10
|
|
|
Романська архітектура. Лицарський кодекс честі.
|
Петро Ілліч Чайковський. Опера «Іоланта» (фрагменти на вибір)
Сергій. Прокоф’єв. Танець лицарів із балету «Ромео і Джульєтта»
|
Каде Руссель. Французька народна пісня
|
Підручник, ст.46-55
|
11
|
|
|
Готика
|
Карл Орф. Кантата «Карміна Бурана» (Пролог, фрагменти за вибором)
|
„Мандрівний музика”. Муз і слова В.Івасюка
|
Підручник, ст.56-63
|
12
|
|
|
Готика
|
Карл Орф. Кантата «Карміна Бурана» (Пролог, фрагменти за вибором)
|
„Мандрівний музика”. Муз і слова В.Івасюка
|
Підручник, ст.56-63
|
13
|
|
|
Ідеали й образи Ренесансу
|
Джованні Палестріна. Меса Папи Марчело
|
„Мамині очі”
Муз. Е. Бриліна,
Сл. Ю. Тітова
|
Підручник, ст.64-73
|
14
|
|
|
Ідеали й образи Ренесансу
|
Джованні Палестріна. Меса Папи Марчело
|
„Мамині очі”
Муз. Е. Бриліна,
Сл. Ю. Тітова
|
Підручник, ст.64-73
|
15
|
|
|
Щедеври Північного Відродження
|
Орландо Лассо «Ехо»
|
„Тік-так”
Орландо Лассо
|
Підручник, ст.74-87
|
16
|
|
|
Щедеври Північного Відродження
(Узагальнення теми.)
|
М.Скорик. Три фантазії для лютні зі Львівської табулатури ХVІ ст.
|
„Тік-так”
Орландо Лассо
Виконання вивчених пісень за бажанням учнів
|
Підручник, ст.74-87
|
ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З КУРСУ
„МИСТЕЦТВО 8 КЛАС” (Л.М.Масол)
„Мистецтво в культурі минулого”
ІІ семестр
№ п/п
|
Дата
|
При-
мітки
|
Тема
|
Матеріал для сприймання
|
Матеріал для виконання
|
Завдання
|
ТЕМА 2. Стилі та напрями мистецтва: бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм (19 год.)
|
17
|
|
|
Бароко: архітектура, скульптура, живопис.
|
|
„Засумую я”
Муз Л.Остапенко
Сл. М.Ткача
|
Підручник, ст.88-97
|
18
|
|
|
Бароко: архітектура, скульптура, живопис.
|
|
„Засумую я”
Муз Л.Остапенко
Сл. М.Ткача
|
Підручник, ст.88-97
|
19
|
|
|
Бароко: музика
|
Антоніо Вівальді. Цикл „Пори року”. Концерт за вибором.
Й.С.Бах. Токата і фуга для органа ре мінор
Георг Фрідгіх Гендель. Ораторії (Фрагменти за вибором)
|
„Чарівна криниця”
Муз М.Катричка
Сл. В.Слободяника
|
Підручник, ст.98-103
|
20
|
|
|
Українське бароко
|
|
Українська народна пісня на слова С.Климовського
„Їхав козак за Дунай”
|
Підручник, ст.104-113
|
21
|
|
|
Галантне рококо
|
Луї Клод Дакен. Зозуля.
Жан Батист Люлл. Гавот
Франсуа Куперен. (1668-1733) Будильник
Жан Філіп Рамо. Тамбурин.
Ригодон. Курка
Вільям Берд. Волинка. Флейта і барабан
|
„Звуки клавесина”
Муз. і сл. Н Тананко
|
Підручник, ст.114-121
|
22
|
|
|
Класицизм: архітектура, скульптура, живопис.
|
|
„Звуки клавесина”
Муз. і сл. Н Тананко
|
Підручник, ст.122-133
|
23
|
|
|
Класицизм: архітектура, скульптура, живопис.
|
|
„Пісня на добро”
Сл. Юрій Рибчинський
Муз. Іван Карабиць
|
Підручник, ст.122-133
|
24
|
|
|
Класицизм: музика.
|
Й.Гайдн, В.А.Моцарт. Людвіг ван Бетховен. Сонати для фортепіано (за вибором)
В.А.Моцарт. Концерт для флейти та арфи з оркестром до мажор.
1. Allegro. 2. Andantino. 3. Rondo Allegro
Й. Гайдн. Симфонія з ударами литавр (ІІ частина)
Л. ван Бетховен. Симфонія №5 (фрагменти), Симфонія №9 (фінал)
|
„Пісня на добро”
Сл. Юрій Рибчинський
Муз. Іван Карабиць
|
Підручник, ст.134-145
|
25
|
|
|
Класицизм: музика.
(Узагальнення теми.)
|
Максим Березовський. Хоровий концерт «Не отвержи мене во время старости», Соната для скрипки і чембало (ІІч.)
Артемій Ведель «Херувимська»
Дмитро Бортнянський. Концерт для чембало з оркестром.
|
„Всякому городу нрав і права”
муз. і сл. Григорія Сковороди
Виконання вивчених пісень за бажанням учнів
|
Підручник, ст.134-145
|
26
|
|
|
Романтизм в образотворчому мистецтві
|
|
|
Підручник, ст.146-155
|
27
|
|
|
Романтизм в образотворчому мистецтві
|
|
|
Підручник, ст.146-155
|
28
|
|
|
Музика романтиків
|
Фредерік Шопен. Ноктюрни (за вибором)
Антоніно Дворджак. Слов’янські танці (за вибором)
Ніколо Паганіні. Каприс №24 для скрипки соло.
Ніколо Паганіні - Ференц Ліст. Етюд №6 ля мінор (віріації)
Ференц Ліст. Етюд «Мазепа»
|
Українська народна пісня „Йшли корови із діброви”
|
Підручник, ст.156-163
|
29
|
|
|
Музика романтиків
|
Роберт Шуман. «Фантастичні п’єси» (за вибором)
Михайло Калачевський. Українська симфонія (фрагменти)
Франц Шуберт. Вокальний цикл. «Зимовий шлях» (фрагменти за вибором)
|
Українська народна пісня на вірші М.Петренка „Взяв би я бандуру”
|
Підручник, ст.156-163
|
30
|
|
|
Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві
|
|
|
Підручник, ст.164-175
|
31
|
|
|
Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві
|
|
|
Підручник, ст.164-175
|
32
|
|
|
Реалістичний стиль в музичному мистецтві
|
Джузеппе Верді. Опера „Ріголетто”. Арія-монолог Ріголетто. Пісенька герцога. Фінальна сцена бурі.
Модес Петрович Мусоргський. Хор „Расходилась, разгулялась удаль молодецкая” з опери „Борис Годунов”.
Петро Ніщинський. Хор „Закувала та сива зозуля”
Денис Січинський. Опера „Роксолана”. Хор русалок з прологу.
|
„Роксолана”.
Муз І.Білика
|
Підручник, ст.176-181
|
33
|
|
|
Стильовий синтез.
Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка
|
Михайло Вербицький. Хор „Заповіт”
Микола Лисенко. Хор „Заповіт”
Микола Лисенко. Опера „Тарас Бульба”. Арія „Гей, літа орел”
|
„Реве та стогне Дніпр широкий”
на слова Т.Г.Шевченка
|
Підручник, ст.182-193
|
34
|
|
|
Стильовий синтез.
Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка
|
Микола Лисенко. Друга рапсодія для фортепіано.
-Сарабанда „Сонце низенько, вечір близенько”.
-Дует „Коли розлучаються двоє” (у виконанні Івана Козловського та Бориса Гмирі)
|
„Реве та стогне Дніпр широкий”
на слова Т.Г.Шевченка
|
Підручник, ст.182-193
|
35
|
|
|
(Узагальнення теми.)
|
|
Виконання вивчених пісень за бажанням учнів
|
Підручник, ст.194-195
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|