Головна » Файли » Календарні планування

9 клас. Художня культура. Календарне планування.
[ Викачати з сервера (130.5 Kb) · Скачати дистанційно () ] 16.10.2016, 20:01

Орієнтовне календарно-тематичне планування

Тема: «Художня культура»

9 клас (35 годин)

№ уроку

Дата

Тема уроку

Перевірка знань

Засвоєння нового матеріалу

Орієнтовне практичне завдання

Твори, що інтегрують навчальний процес

Домашнє завдання

І розділ. Тема: «Мистецтво в просторі культури»

  1.  

 

Види і мова мистецтв

 

Види мистецтв та специфіка їх художньо образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтва. Поняття образ у мистецтві. Світ людини й образ світу у мистецьких шедеврах

Створення плакату чи кросворду «Види мистецтва» /робота в групах/

Образотворчі та музичні шедеври світової класики

Скласти схему «Види мистецтв» (індивідуальна робота)

  1.  

 

Візуальні мистецтва

  • індивідуальне письмове опитування на картках;
  • презентація схем «Види мистецтва»

Архітектура. Види, художні засоби. Скульптура. Об’ємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф)

Замальовки фрагментів архітектурних споруд.

Ліплення скульптур малих форм (ліплення, паперопластика).

Музичні твори: А.Вівальді «Пори року», Бах «Браденбургський концерт № 2»

Створити на вибір скульптуру малих форм із пластелину зразка народної іграшки (костюму) (індивідуальна робота)

  1.  

 

Візуальні мистецтва (продовження)

  • оформлення виставки поробок;
  • опитування в парах «Види архітектури та скульптури»

Живопис. Художні засоби. Види: монументальний, станковий. Жанри: пейзаж (сільський, архітектурний, марина), портрет, натюрморт; анімалістичний, історичний, міфологічний, біблійний, батальний, побутовий.

Графіка. Художні засоби, види графіки:оригінальна, тиражна, промислова).

Виконання графічних та живописних робіт в різних жанрах (індивідуальна робота)

«Картини, що ожили»- анімація сюжетів (створення діалогів персонажів, інсценізацій подій).

Мультимедійні слайди, відео-запис «У музеях Італії»

Виконати проект (малюнок) декоративне пано

Підготувати живописні твори до виставки (робота в групах)

  1.  

 

Візуальні мистецтва

(продовження)

  • художній вернісаж «Живопис та графіка» (оформлення);
  • конкурс на кращий проект пано;
  • фронтальне опитування за темою

Декоративно-ужиткове мистецтво. Різновиди: вишивка, ткацтво, килимарство, гончарство, іграшка, художня обробка металу, дерева, шкіри, вироби з бісеру. Український костюм. Костюми народів світу.

Виконання декоративної композиції – панно для шкільного інтер’єру (колективна робота). Створення зразків народної іграшки ( з костюмами, прикрасами).

Українські народні пісні в обробці Леонтовича.

Фотоальбом «Український костюм»

Продовжити колективну роботу над пано.

Скласти запитання-картки

Узагальнюючий урок з теми «Візуальні мистецтва»

  1.  

 

Узагальнюючий урок з теми «Візуальні мистецтва»

  • опитування в парах «Візуальні мистецтва»;
  • самостійна письмова робота по варіантах

Художня фотографія.

Комп’ютерна графіка. Художні можливості та застосування в культурі.

Підготовка виставки художньої фотографії. Орієнтовні теми: «Літопис шкільного життя», «Портретна галерея», «Краса довкілля».

Мультимедійні слайди

Підготувати до здачі панно. Скласти таблиці «Візуальні мистецтва»

  1.  

 

Жанрова палітра музичного мистецтва

  • виставка панно;
  • повторення музичних жанрів (фронтальне усне опитування)

Музикальна, вокальна, інструментальна, театральна.

Музичні жанри і форми – вокальні (пісня, романс, гімн), хорові (кантата, ораторія).

Порівняння звучання музичних інструментів різних народів світу, визначення спільних і відмінних рис. Організація і проведення вечора українського романсу.

Портрети видатних діячів музичного мистецтва

Підготувати схему-таблицю «Жанри і форми музики»

  1.  

 

 Жанрова палітра музичного мистецтва       (продовження)

 

  • презентація схем таблиць
  • фронтальне опитування

Музичні жанри і форми – камерно-інструментальні (соната, сюїта, квартет тощо), симфонічні (симфонія, увертюра, концерт тощо), музично-театральні (опера, балет, оперета, мюзикл).

Інтерпретація прослуханих музичних творів, визначення образного змісту, жанру, форми.

Картки із зображенням музичних інструментів.

Відео-запис виступів груп естради

Повторити матеріал

  1.  

 

Жанрова палітра музичного мистецтва       (продовження)

  • узагальнення вивченого матеріалу;

 

Напрями музики масових жанрів (джаз, диско, поп і рок-музика).

Запис музичних творів для шкільної фонотеки ( за жанрами, напрямами).

 

Підготовка до контрольної роботи

  1.  

 

Урок узагальнення знань 

Проміжне тематичне оцінювання

  • фронтальне опитування
  • письмова контрольна робота

 

Концерт-вікторина «Популярна музика» або конкурс «Відгадай мелодію».

 

Повторення вивченого матеріалу

 

  1.  

 

Театр як синтез мистецтв

  • інтерв’ю та коментарі «Що таке театр?»

Основні елементи художньо-образної мови театрального мистецтва. Театральні професії (актор, режисер та інші)

Індивідуальна робота:

Створення ескізу ляльок до театральної вистави або створення театральних масок (грецька, японська, африканська).

Перегляд альбому «Театри світу», музичні твори: опери Д.Верді

Підготовка проекту, підготувати буклет (плакат) «Театральні професії»

  1.  

 

Театр як синтез мистецтв

(продовження)

  • рольова гра «Театральні професії»

Види театру          ( драматичний, музичний, ляльковий). Хореографія – вид сценічного мистецтва. Види танців.

Підготовка шоу-презентації «Танці народів світу». Створення реклами-афіші.

Відео перегляд балету чи спектаклю.

Музичні твори до театральних вистав (за вибором).

Виготовлення ляльок для театральної вистави

  1.  

 

Екранні мистецтва

  • мозковий штурм «Що таке кіно?»

Художні засоби кінематографу. Види кіно: ігрове, анімаційне, документальне, науково-популярне.

Укладення каталогу шкільної відеотеки «Мистецтво країн світу». Створення                                     ( малювання) мультфільму (колективна робота).

Відео альбоми «Видатні фільми світу»

Переглянути кіно і визначити види.

Підготовка доповіді «Видатні режисери»

  1.  

 

Екранні мистецтва (продовження)

  • доповіді «Видатні режисери»;

 

Жанри  кінематографу. Видатні режисери  й актори світового кіно.

Перегляд кінофільмів і проведення конкурсу кіно рецензій ( за жанрами кіно).

Портрети видатних режисерів й акторів.

Скласти каталог «Улюблені фільми».

Альбом «Зірки кіно» (групова робота)

  1.  

 

Урок з узагальнення знань з теми «Екранні мистецтва»

(продовження)

  • презентація каталогів «Мої улюблені фільми»;
  • презентація альбомів «Зірки кіно»

Телебачення як мистецтво і засіб комунікації. Відео-кліп.

Обговорення телепередач ( за програмою тижня), зокрема відео кліпів.

Портрети видатних акторів світового кіно.

Підготувати тестові завдання для самостійної роботи

Узагальнення вивченого матеріалу

  1.  

 

Поліхудожній образ світу. Урок узагальнення знань за І семестр

-  самооцінка знань у формі тестування       

Полі художній явища сучасної культури. Синтез мистецтв.

Виконання тестових завдань

Таблиці, схеми з теми

Підготуватись до контрольної роботи

  1.  

 

Контрольний урок  за І семестр

 

Контрольний урок

Залік (усний або письмовий) з теми «Мистецтво в просторі культури»

 

 

 

Повторення вивченого матеріалу

 

 

ІІ розділ. Тема: «Основи художньої культури»

  1.  

 

Художня культура як духовне явище

  • мозковий штурм «Що таке культура і її роль в суспільстві»

Загальне уявлення про культуру та її роль у суспільстві. Матеріальна та духовна культура. Складові духовної культури (наука, техніка, релігія, мистецтво, освіта). Мистецтво – ядро художньої культури.

Віднайти у різних джерелах ( словниках, енциклопедіях тощо) і порівняти визначення слова «культура».

Енциклопедія, довідники

Написання міні-твіру «Культура та її роль в житті людини»

  1.  

 

Художня культура як духовне явище                            ( продовження)

  • опитування в парах

Народна і професійна, духовна (сакральна)  і світська культура: характерні риси, відмінності, взаємопроникнення. Національна художня культура. Збереження культурної спадщини.

Виявити ознаки та показати взаємодію народної та професійної культури на конкретних прикладах ( наприклад, мистецтво витинанки, хоровий спів, театр).

Довідникова додаткова література

Підготувати тестові завдання до само опитування

  1.  

 

Художня культура і світ людини

( продовження)

  • тестові завдання;
  • самоопитування;
  • «10 запитань» класу

Культура і людина в сучасному світі. відображення емоцій, почуттів, думок і мрій людини у цінностях художньої культури.

Порівняти засоби вираження внутрішнього світу людини у різних видах мистецтва. Провести дискусію «Культура в людині, людина в культурі».

Енциклопедія;

репродукції портретів людей різних епох

Підготувати картки до опитування

  1.  

 

Художня культура і світ людини                    ( продовження)

  • індивідуальне опитування на картках;
  • завдання «знайди помилку в тексті» (колективна робота).

Художня культура як засіб самопізнання і творчої самореалізації особистості.

Виразити власні думки і почуття у реалістичній або абстрактній композиції (вид мистецтва – за бажанням).

Альбом «Сучасна культура»

Скласти композицію до вернісажу

  1.  

 

Художні напрями і стилі

  • оформлення вернісажу;
  • опитування в парах;
  • написання міні-твору.

Періодизація розвитку художньої культури. Поняття: «Стиль епохи», «Національний стиль», «Індивідуальний стиль митця». Європейські стилі. Античний, романський, готичний  стилі.

Визначити риси стилю архітектурних пам’яток античності та середньовіччя. Зобразити елементи античних, романських і готичних споруд     ( малювання-стилізація).

Схема «Стилі»

Підготувати доповіді.

Скласти схему-таблицю «Стилі»

  1.  

 

Художні напрями і стилі (продовження)

  • самостійна практична письмова робота

Ознаки стилю Ренесанс і бароко. Специфіка прояву в різних країнах Європи.

Презентація-порівняння художніх образів (репродукцій) знакових для культури ренесансу і бароко (робота в парах).

Енциклопедія, таблиця-схема, виставка робіт у народному стилі

Підготувати проекти за темами: «Ренесанс, бароко, класицизм»

  1.  

 

Художні напрями і стилі

(продовження)

  • захист індивідуальних та колективних проектів

Класицизм, романтизм, реалізм, імпресіонізм: загальні риси та національні особливості.

Порівняння живописних і музичних творів, що належать до певного стилю – класичного, романтичного, реалістичного, імпресіоністичного.

Шедеври образотворчого мистецтва

Підготувати тести до теми

  1.  

 

Художні напрями і стилі (продовження)

  • фронтальне опитування;
  • тестові завдання до теми

Художні напрями мистецтва ХХ століття: від модернізму до постмодернізму. Полістилістика.

Створення графічних і живописних композицій у різних художніх стиля ХХ століття. ( техніка за вибором).

Робота з Internet, портрети видатних митців

Підготувати альбоми (у групі) «Романтизм, реалізм, сюрреалізм»

  1.  

 

Художні напрями і стилі (продовження).

 

  • презентація альбомів;
  • написання міні-твору

Особливості культур Заходу і Сходу.  Особливості культури інформаційного суспільства. Net-культура. Художній образ і симулякр.

Скласти словник ( таблицю) основних художніх напрямів і стилів.

Довідник- енциклопедія

 

Підготовка до самостійної роботи

Узагальнення вивченого матеріалу

  1.  

 

Урок узагальнення знань  Проміжне                        тематичне оцінювання

  • самостійна письмова робота

Повторення матеріалу.

 

 

Повторення вивченого матеріалу

  1.  

 

Художня культура і середовище

  • мозковий штурм «Форми збереження спадщини»

Форми збереження культурної спадщини (бібліотеки, музеї, театри, галереї). Провідні художні музеї світу (Лувр, Прадо, Дрезденська галерея, Ермітаж),

Здійснити віртуальну комп’ютерну подорож художніми музеями світу.

Фотоіллюстрації відомих бібліотек, музеїв, театрів світу

Підготовка проектів «Музеї світу»

  1.  

 

Художня культура і середовище (продовження)

  • захист проектів

 Дизайн і реклама – складові художньої культури. Роль засобів масової інформації у поширенні мистецьких цінностей.

Проаналізувати мистецькі передачі радіо і телебачення, написати критичний відгук. Створити проект реклами промислового виробу для школи (обладнання, меблі, форма).

Буклети, реклами, відео-передачі

Міні-твір «Мій улюблений музей»

  1.  

 

Художня культура рідного краю

  • читання кращих міні-творів;
  • усне опитування

Пам’ятки культури і мистецтва рідного краю. Культурно-мистецькі заклади (театри, музеї, концертні зали тощо).

Відвідати музей (краєзнавчий, художній, меморіальний) або інший заклад культури рідного краю.

Музеї міста (альбом), фоторепортаж

Записати фольклор (у групах) експедиції

  1.  

 

Художня культура рідного краю

(продовження)

  • перегляд альбомів;
  • тестові завдання

Регіональні центри народних промислів і ремесел. Етнорегіональний фольклор (музичний, танцювальний)

Записати й виконати народні пісні, поширені в регіоні. Створити сувенір у вигляді зразка  декоративно-ужиткового мистецтва з урахуванням традицій (у групах)

Фото регіональних музеїв

Підготувати альбом «Моя музикальна родина», «Пісні мої»

  1.  

 

Художня культура рідного краю (продовження).

Узагальнення знань з теми.

  • презентація альбомів;
  • фронтальне опитування

Пам’ятні місця краю, пов’язані з життям і творчістю відомих митців.

Скласти карту туристичного маршруту «Пам’ятки художньої культури рідного краю» (колективна робота).

Запис народних пісень (у виконанні народних колективів області)

Скласти кросворд «Культура рідного краю»

  1.  

 

Поліхудожній образ світу

 

Поняття «Художня картина світу»,

«художній образ світу». Полі культурність суспільства сучасної доби.

Порівняти національні «художні образи світу» на прикладах міст-музеїв (Париж, Рим, Петербург, Львів, Барселона, Самарканд тощо).

Пісні народів світу.

Відеозапис танців

Підготувати тези до параграфу

  1.  

 

Поліхудожній образ світу (продовження)

 

Полікультурність України: художня культура народів, що проживають у нашій державі (поляків, угорців, росіян, греків, кримських татар тощо).

Порівняння особливостей музичного і танцювального фольклору, національних костюмів народів, що проживають в Україні.

Карта регіонів України.

Народні пісні різних районів

Повторити тези

Узагальнюючий урок за ІІ розділ

  1.  

 

Урок узагальнення знань за ІІ семестр

  • самостійна робота;
  • тести;
  • фронтальне опитування

Повторення матеріалу за рік

Захист індивідуальних проектів

Схеми

 

Контрольний урок. Підсумковий урок

  1.  

 

Контрольний урок  за рік

  • залік

 

Підведення підсумків навчання, досягнення учнів

 

 

                   

 

 

Категорія: Календарні планування | Додав: Mila-music
Переглядів: 1403 | Завантажень: 296 | Рейтинг: 5.0/7
Всього коментарів: 0
avatar