№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Перевірка знань
|
Засвоєння нового матеріалу
|
Орієнтовне практичне завдання
|
Твори, що інтегрують навчальний процес
|
Домашнє завдання
|
І розділ. Тема: «Мистецтво в просторі культури»
|
-
|
|
Види і мова мистецтв
|
|
Види мистецтв та специфіка їх художньо образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтва. Поняття образ у мистецтві. Світ людини й образ світу у мистецьких шедеврах
|
Створення плакату чи кросворду «Види мистецтва» /робота в групах/
|
Образотворчі та музичні шедеври світової класики
|
Скласти схему «Види мистецтв» (індивідуальна робота)
|
-
|
|
Візуальні мистецтва
|
- індивідуальне письмове опитування на картках;
- презентація схем «Види мистецтва»
|
Архітектура. Види, художні засоби. Скульптура. Об’ємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф)
|
Замальовки фрагментів архітектурних споруд.
Ліплення скульптур малих форм (ліплення, паперопластика).
|
Музичні твори: А.Вівальді «Пори року», Бах «Браденбургський концерт № 2»
|
Створити на вибір скульптуру малих форм із пластелину зразка народної іграшки (костюму) (індивідуальна робота)
|
-
|
|
Візуальні мистецтва (продовження)
|
- оформлення виставки поробок;
- опитування в парах «Види архітектури та скульптури»
|
Живопис. Художні засоби. Види: монументальний, станковий. Жанри: пейзаж (сільський, архітектурний, марина), портрет, натюрморт; анімалістичний, історичний, міфологічний, біблійний, батальний, побутовий.
Графіка. Художні засоби, види графіки:оригінальна, тиражна, промислова).
|
Виконання графічних та живописних робіт в різних жанрах (індивідуальна робота)
«Картини, що ожили»- анімація сюжетів (створення діалогів персонажів, інсценізацій подій).
|
Мультимедійні слайди, відео-запис «У музеях Італії»
|
Виконати проект (малюнок) декоративне пано
Підготувати живописні твори до виставки (робота в групах)
|
-
|
|
Візуальні мистецтва
(продовження)
|
- художній вернісаж «Живопис та графіка» (оформлення);
- конкурс на кращий проект пано;
- фронтальне опитування за темою
|
Декоративно-ужиткове мистецтво. Різновиди: вишивка, ткацтво, килимарство, гончарство, іграшка, художня обробка металу, дерева, шкіри, вироби з бісеру. Український костюм. Костюми народів світу.
|
Виконання декоративної композиції – панно для шкільного інтер’єру (колективна робота). Створення зразків народної іграшки ( з костюмами, прикрасами).
|
Українські народні пісні в обробці Леонтовича.
Фотоальбом «Український костюм»
|
Продовжити колективну роботу над пано.
Скласти запитання-картки
|
Узагальнюючий урок з теми «Візуальні мистецтва»
|
-
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Візуальні мистецтва»
|
- опитування в парах «Візуальні мистецтва»;
- самостійна письмова робота по варіантах
|
Художня фотографія.
Комп’ютерна графіка. Художні можливості та застосування в культурі.
|
Підготовка виставки художньої фотографії. Орієнтовні теми: «Літопис шкільного життя», «Портретна галерея», «Краса довкілля».
|
Мультимедійні слайди
|
Підготувати до здачі панно. Скласти таблиці «Візуальні мистецтва»
|
-
|
|
Жанрова палітра музичного мистецтва
|
- виставка панно;
- повторення музичних жанрів (фронтальне усне опитування)
|
Музикальна, вокальна, інструментальна, театральна.
Музичні жанри і форми – вокальні (пісня, романс, гімн), хорові (кантата, ораторія).
|
Порівняння звучання музичних інструментів різних народів світу, визначення спільних і відмінних рис. Організація і проведення вечора українського романсу.
|
Портрети видатних діячів музичного мистецтва
|
Підготувати схему-таблицю «Жанри і форми музики»
|
-
|
|
Жанрова палітра музичного мистецтва (продовження)
|
- презентація схем таблиць
- фронтальне опитування
|
Музичні жанри і форми – камерно-інструментальні (соната, сюїта, квартет тощо), симфонічні (симфонія, увертюра, концерт тощо), музично-театральні (опера, балет, оперета, мюзикл).
|
Інтерпретація прослуханих музичних творів, визначення образного змісту, жанру, форми.
|
Картки із зображенням музичних інструментів.
Відео-запис виступів груп естради
|
Повторити матеріал
|
-
|
|
Жанрова палітра музичного мистецтва (продовження)
|
- узагальнення вивченого матеріалу;
|
Напрями музики масових жанрів (джаз, диско, поп і рок-музика).
|
Запис музичних творів для шкільної фонотеки ( за жанрами, напрямами).
|
|
Підготовка до контрольної роботи
|
-
|
|
Урок узагальнення знань
Проміжне тематичне оцінювання
|
- фронтальне опитування
- письмова контрольна робота
|
|
Концерт-вікторина «Популярна музика» або конкурс «Відгадай мелодію».
|
|
Повторення вивченого матеріалу
|
|
-
|
|
Театр як синтез мистецтв
|
- інтерв’ю та коментарі «Що таке театр?»
|
Основні елементи художньо-образної мови театрального мистецтва. Театральні професії (актор, режисер та інші)
|
Індивідуальна робота:
Створення ескізу ляльок до театральної вистави або створення театральних масок (грецька, японська, африканська).
|
Перегляд альбому «Театри світу», музичні твори: опери Д.Верді
|
Підготовка проекту, підготувати буклет (плакат) «Театральні професії»
|
-
|
|
Театр як синтез мистецтв
(продовження)
|
- рольова гра «Театральні професії»
|
Види театру ( драматичний, музичний, ляльковий). Хореографія – вид сценічного мистецтва. Види танців.
|
Підготовка шоу-презентації «Танці народів світу». Створення реклами-афіші.
|
Відео перегляд балету чи спектаклю.
Музичні твори до театральних вистав (за вибором).
|
Виготовлення ляльок для театральної вистави
|
-
|
|
Екранні мистецтва
|
- мозковий штурм «Що таке кіно?»
|
Художні засоби кінематографу. Види кіно: ігрове, анімаційне, документальне, науково-популярне.
|
Укладення каталогу шкільної відеотеки «Мистецтво країн світу». Створення ( малювання) мультфільму (колективна робота).
|
Відео альбоми «Видатні фільми світу»
|
Переглянути кіно і визначити види.
Підготовка доповіді «Видатні режисери»
|
-
|
|
Екранні мистецтва (продовження)
|
- доповіді «Видатні режисери»;
|
Жанри кінематографу. Видатні режисери й актори світового кіно.
|
Перегляд кінофільмів і проведення конкурсу кіно рецензій ( за жанрами кіно).
|
Портрети видатних режисерів й акторів.
|
Скласти каталог «Улюблені фільми».
Альбом «Зірки кіно» (групова робота)
|
-
|
|
Урок з узагальнення знань з теми «Екранні мистецтва»
(продовження)
|
- презентація каталогів «Мої улюблені фільми»;
- презентація альбомів «Зірки кіно»
|
Телебачення як мистецтво і засіб комунікації. Відео-кліп.
|
Обговорення телепередач ( за програмою тижня), зокрема відео кліпів.
|
Портрети видатних акторів світового кіно.
|
Підготувати тестові завдання для самостійної роботи
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
-
|
|
Поліхудожній образ світу. Урок узагальнення знань за І семестр
|
- самооцінка знань у формі тестування
|
Полі художній явища сучасної культури. Синтез мистецтв.
|
Виконання тестових завдань
|
Таблиці, схеми з теми
|
Підготуватись до контрольної роботи
|
-
|
|
Контрольний урок за І семестр
|
|
Контрольний урок
Залік (усний або письмовий) з теми «Мистецтво в просторі культури»
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу
|
ІІ розділ. Тема: «Основи художньої культури»
|
-
|
|
Художня культура як духовне явище
|
- мозковий штурм «Що таке культура і її роль в суспільстві»
|
Загальне уявлення про культуру та її роль у суспільстві. Матеріальна та духовна культура. Складові духовної культури (наука, техніка, релігія, мистецтво, освіта). Мистецтво – ядро художньої культури.
|
Віднайти у різних джерелах ( словниках, енциклопедіях тощо) і порівняти визначення слова «культура».
|
Енциклопедія, довідники
|
Написання міні-твіру «Культура та її роль в житті людини»
|
-
|
|
Художня культура як духовне явище ( продовження)
|
|
Народна і професійна, духовна (сакральна) і світська культура: характерні риси, відмінності, взаємопроникнення. Національна художня культура. Збереження культурної спадщини.
|
Виявити ознаки та показати взаємодію народної та професійної культури на конкретних прикладах ( наприклад, мистецтво витинанки, хоровий спів, театр).
|
Довідникова додаткова література
|
Підготувати тестові завдання до само опитування
|
-
|
|
Художня культура і світ людини
( продовження)
|
- тестові завдання;
- самоопитування;
- «10 запитань» класу
|
Культура і людина в сучасному світі. відображення емоцій, почуттів, думок і мрій людини у цінностях художньої культури.
|
Порівняти засоби вираження внутрішнього світу людини у різних видах мистецтва. Провести дискусію «Культура в людині, людина в культурі».
|
Енциклопедія;
репродукції портретів людей різних епох
|
Підготувати картки до опитування
|
-
|
|
Художня культура і світ людини ( продовження)
|
- індивідуальне опитування на картках;
- завдання «знайди помилку в тексті» (колективна робота).
|
Художня культура як засіб самопізнання і творчої самореалізації особистості.
|
Виразити власні думки і почуття у реалістичній або абстрактній композиції (вид мистецтва – за бажанням).
|
Альбом «Сучасна культура»
|
Скласти композицію до вернісажу
|
-
|
|
Художні напрями і стилі
|
- оформлення вернісажу;
- опитування в парах;
- написання міні-твору.
|
Періодизація розвитку художньої культури. Поняття: «Стиль епохи», «Національний стиль», «Індивідуальний стиль митця». Європейські стилі. Античний, романський, готичний стилі.
|
Визначити риси стилю архітектурних пам’яток античності та середньовіччя. Зобразити елементи античних, романських і готичних споруд ( малювання-стилізація).
|
Схема «Стилі»
|
Підготувати доповіді.
Скласти схему-таблицю «Стилі»
|
-
|
|
Художні напрями і стилі (продовження)
|
- самостійна практична письмова робота
|
Ознаки стилю Ренесанс і бароко. Специфіка прояву в різних країнах Європи.
|
Презентація-порівняння художніх образів (репродукцій) знакових для культури ренесансу і бароко (робота в парах).
|
Енциклопедія, таблиця-схема, виставка робіт у народному стилі
|
Підготувати проекти за темами: «Ренесанс, бароко, класицизм»
|
-
|
|
Художні напрями і стилі
(продовження)
|
- захист індивідуальних та колективних проектів
|
Класицизм, романтизм, реалізм, імпресіонізм: загальні риси та національні особливості.
|
Порівняння живописних і музичних творів, що належать до певного стилю – класичного, романтичного, реалістичного, імпресіоністичного.
|
Шедеври образотворчого мистецтва
|
Підготувати тести до теми
|
-
|
|
Художні напрями і стилі (продовження)
|
- фронтальне опитування;
- тестові завдання до теми
|
Художні напрями мистецтва ХХ століття: від модернізму до постмодернізму. Полістилістика.
|
Створення графічних і живописних композицій у різних художніх стиля ХХ століття. ( техніка за вибором).
|
Робота з Internet, портрети видатних митців
|
Підготувати альбоми (у групі) «Романтизм, реалізм, сюрреалізм»
|
-
|
|
Художні напрями і стилі (продовження).
|
- презентація альбомів;
- написання міні-твору
|
Особливості культур Заходу і Сходу. Особливості культури інформаційного суспільства. Net-культура. Художній образ і симулякр.
|
Скласти словник ( таблицю) основних художніх напрямів і стилів.
|
Довідник- енциклопедія
|
Підготовка до самостійної роботи
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
-
|
|
Урок узагальнення знань Проміжне тематичне оцінювання
|
- самостійна письмова робота
|
Повторення матеріалу.
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу
|
-
|
|
Художня культура і середовище
|
- мозковий штурм «Форми збереження спадщини»
|
Форми збереження культурної спадщини (бібліотеки, музеї, театри, галереї). Провідні художні музеї світу (Лувр, Прадо, Дрезденська галерея, Ермітаж),
|
Здійснити віртуальну комп’ютерну подорож художніми музеями світу.
|
Фотоіллюстрації відомих бібліотек, музеїв, театрів світу
|
Підготовка проектів «Музеї світу»
|
-
|
|
Художня культура і середовище (продовження)
|
|
Дизайн і реклама – складові художньої культури. Роль засобів масової інформації у поширенні мистецьких цінностей.
|
Проаналізувати мистецькі передачі радіо і телебачення, написати критичний відгук. Створити проект реклами промислового виробу для школи (обладнання, меблі, форма).
|
Буклети, реклами, відео-передачі
|
Міні-твір «Мій улюблений музей»
|
-
|
|
Художня культура рідного краю
|
- читання кращих міні-творів;
- усне опитування
|
Пам’ятки культури і мистецтва рідного краю. Культурно-мистецькі заклади (театри, музеї, концертні зали тощо).
|
Відвідати музей (краєзнавчий, художній, меморіальний) або інший заклад культури рідного краю.
|
Музеї міста (альбом), фоторепортаж
|
Записати фольклор (у групах) експедиції
|
-
|
|
Художня культура рідного краю
(продовження)
|
- перегляд альбомів;
- тестові завдання
|
Регіональні центри народних промислів і ремесел. Етнорегіональний фольклор (музичний, танцювальний)
|
Записати й виконати народні пісні, поширені в регіоні. Створити сувенір у вигляді зразка декоративно-ужиткового мистецтва з урахуванням традицій (у групах)
|
Фото регіональних музеїв
|
Підготувати альбом «Моя музикальна родина», «Пісні мої»
|
-
|
|
Художня культура рідного краю (продовження).
Узагальнення знань з теми.
|
- презентація альбомів;
- фронтальне опитування
|
Пам’ятні місця краю, пов’язані з життям і творчістю відомих митців.
|
Скласти карту туристичного маршруту «Пам’ятки художньої культури рідного краю» (колективна робота).
|
Запис народних пісень (у виконанні народних колективів області)
|
Скласти кросворд «Культура рідного краю»
|
-
|
|
Поліхудожній образ світу
|
|
Поняття «Художня картина світу»,
«художній образ світу». Полі культурність суспільства сучасної доби.
|
Порівняти національні «художні образи світу» на прикладах міст-музеїв (Париж, Рим, Петербург, Львів, Барселона, Самарканд тощо).
|
Пісні народів світу.
Відеозапис танців
|
Підготувати тези до параграфу
|
-
|
|
Поліхудожній образ світу (продовження)
|
|
Полікультурність України: художня культура народів, що проживають у нашій державі (поляків, угорців, росіян, греків, кримських татар тощо).
|
Порівняння особливостей музичного і танцювального фольклору, національних костюмів народів, що проживають в Україні.
|
Карта регіонів України.
Народні пісні різних районів
|
Повторити тези
|
Узагальнюючий урок за ІІ розділ
|
-
|
|
Урок узагальнення знань за ІІ семестр
|
- самостійна робота;
- тести;
- фронтальне опитування
|
Повторення матеріалу за рік
|
Захист індивідуальних проектів
|
Схеми
|
|
Контрольний урок. Підсумковий урок
|
-
|
|
Контрольний урок за рік
|
|
|
Підведення підсумків навчання, досягнення учнів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|