ІІ семестр. Тема 3. Жанри камерно – інструментальної музики (6 кл)
|
32.
|
|
Жанрова
палітра інструментальної музики
|
Поняття «інструментальна» та «камерно-інструментальна» музика. Характерні ознаки жанру інструментальної музики. Класифікація інструментальних жанрів музичного мистецтва.
|
Л. ван. Бетховен. П’єса «До Елізи» (для ф-но). Сучасна обробка цієї п’єси.
|
«Зима»
сл. і муз. В.Островсько
го
|
Добрати візуальний матеріал «Зимові мелодії»
|
33.
|
|
Грають віртуози. Камерно-інструментальна скринька.
|
Визначення характерних ознак інструментальної музики. Камерні жанри в інструментальній музиці. Типологія та різновиди.
|
Н.Паганіні. Каприс №24 в класичному виконанні та сучасній обробці.
А Шнітке «Сюїта в старовинному стилі» . (камерний струнний оркестр «Віртуози Москви»)
|
«Зима»
сл. і муз. В.Островсько
го
|
Проект «Маестро, на сцену!»
|
34.
|
|
Прелюдія Елегія
|
Прелюдія
|
Й.С.Бах «Прелюдія ре мінор»; С.Рахманінов, Прелюдія №2 «Дзвони»
|
«Мрії збуваються» сл. Ю. Рибчин-ського, муз. Л.Бражнікової
|
|
35.
|
|
Прелюдія Елегія
|
Елегія
|
М.Лисенко «Елегія» для віолончелі і ф-но; В.Сильвестров «Елегія» для струнного оркестру
|
«Мрії збуваються» сл. Ю. Рибчин-ського, муз. Л.Бражнікової
|
|
36
|
|
Жанр прелюдії.
|
Характерні ознаки жанру прелюдії. Історія розвитку жанру прелюдії. Композиційна будова (форма) прелюдії. Цикли прелюдій в творчості композиторів. Палітра інструментального виконавства. Прелюдії для органа.
|
Й.Бах «Добре темперований клавір». Зошит №1. Прелюдія до-мажор (клавесин). Фрагменти сучасної обробки твору; М.Скорик. Прелюдія у виконанні Р.Репки.
|
«Посміхайтеся
сл.
А. Дмитрука,
муз. О.Осадчого
|
Створення схеми «Композиційна будова прелюдії.»
|
37
|
|
Грайливе скерцо.
|
Характерні ознаки жанру скерцо. Розмаїття скерцо в світовому музичному мистецтві. Композиційна будова (форма) скерцо.
|
Й.С.Бах «Жарт» із сюїти №2 (для флейти та струнного оркестру). Сучасна обробка твору для вокального ансамблю (на вибір учителя); А.Островський. Вокаліз «Trololo» у вик. Е.Хіля.
|
«Посміхайтеся» сл. А. Дмитрука,
муз. О.Осадчого
|
Оформлення карток «Характерні ознаки жанру»
|
38
|
|
Про що розповідає ноктюрн?
|
Характерні ознаки жанру ноктюрн. Тематична палітра ноктюрнів. Композиційна будова (форма) ноктюрна. Ноктюрн у вокальній музиці. Поєднання жанрів.
|
Е.Гріг. Ноктюрн №4 з циклу «Ліричні п’єси» - у сольному виконанні та оркестровому (на вибір учителя) А. Бабаджанян. Ноктюрн. Ф.Шопен. Ноктюрн сі-мажор у вик. С.Ріхтера.
|
«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського
|
Добір літературних фрагментів
|
39.
|
|
Ноктюрн
Рапсодія
|
Ноктюрн
|
Ф.Шопен «Ноктюрн сі мажор», Е.Гріг «Ноктюрн» (у перекладі для скрипки і ф-но)
|
«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського
|
|
40
|
|
Ноктюрн
Рапсодія
|
Рапсодія
|
Ф.Ліст «Угорська рапсодія №2» для ф-но; М.Скорик «Карпатська рапсодія» для скрипки та ф-но.
|
«Колискова майбуття» сл. і муз. В.Дроботенко
|
|
41
|
|
Етюд у музиці.
|
Характерні ознаки жанру «етюд». Етюди в мистецтві, різновиди. Композитори – автори музичних етюдів. Цикли етюдів та різні види техніки виконавця. Композиційна будова (форма) етюду.
|
О.Скрябін. Етюд №2.
Ф. Бургмюллер «Араабески» (етюд)
|
«Колискова майбуття» сл. і муз. В.Дроботенко
|
Проект «Етюди митців»
|
42
|
|
Мистецтво імпровізації.
|
Характерні ознаки жанру варіацій. Види варіацій. Мистецтво імпровізації та варіювання. Поєднання жанрів. Вокальні та хореографічні варіації. Композиційна будова (форма) варіацій.
|
С.Рахманінов. Рапсодія на тему Паганіні для ф-но з оркестром..
С. Рахманінов. Варіації на тему Ф.Шопена.
|
«Весняна пісня»
сл.
Кр. Овербека, переклад М.Познанської, муз. В.А.Моцарта.
|
Створення власних варіацій
|
43
|
|
Рондо запрошує в коло.
|
Характерні ознаки жанру рондо. Розмаїття рондо. Вокальне виконання інструментальних творів. Вокальне виконання рондо – друге життя інструментального твору. Композиційна будова (форма) рондо.
|
В.А.Моцарт «Рондо в турецькому стилі» із сонати №11 ля-мажор для ф-но. Турецьке рондо в сучасній обробці; В.А.Моцарт. Рондо для скрипки з оркестром сі-бемоль-мажор; Ж.-П. Ревербері «Фантазія» у вик. оркестру «Rondo Veneciano» («Венеціанське рондо»)
|
«Весняна пісня» сл. Кр. Овербека, переклад М.Познанської,
муз. В.А.Моцарта.
|
Проект «Незвичайне музичне коло»
|
44
|
|
Скерцо Етюд
|
Скерцо
|
Й.С.Бах «Скерцо» із сюїти №2 для флейти та струнних інструментів; Ю.Шевченко «Гумореска»
|
«Мамині руки» сл.А.Орел, муз.О.Антоняка
|
|
45
|
|
Скерцо Етюд
|
Етюд
|
В.Косенко сюїта для ф-но «11 етюдів у формі старовинних танців»; Ф.Ліст Етюд №3 («Кампанелла»), №5 («Полювання») із циклу «За каприсами Паганіні»
|
«Мамині руки» сл.А.Орел, муз.О.Антоняка
|
|
46
|
|
Соната
|
Характерні ознаки жанру сонати. Жанр сонати та етапи його розвитку. Різновиди сонат. Композиційна будова (форма) варіацій. Цикл сонат.
|
Й.Гайдн. Соната для ф-но ре – мажор (№37) І ч. К.Дебюссі. Соната для віолончелі та фортепіано ре –мінор.
|
«Музика» муз. Ю.Рожкова,
сл. І.Боровика
|
Створення візуальних вражень від сонати
|
47
|
|
Квартет.
|
Характерні ознаки жанру квартету. Історія розвитку жанру. Композиційна будова (форма) квартету.
|
Б.Лятошинський. Квартет №2 для двох скрипок, альта та віолончелі; Й.Штраус. Полька «Грім і блискавка» у вик. струнного квартету.
|
«Музика» муз. Ю.Рожкова,
сл. І.Боровика
|
Проект «Моя фонотека»
(продовження)
Тестові завдання.
|
48
|
|
Соната. Варіації
|
Соната
|
Л.ван Бетховен «Соната №14» («Місячна»), І ч; М.Березовський «Соната до мажор» для скрипки і чембело
|
«Краплини мрії», муз.М.Рожка, сл.І. Багрійчук
|
|
49
|
|
Соната. Варіації
|
Варіації
|
Р.Гриньків варіації на тему укр.нар.пісні «Йшли корови із діброви» (у вик. бандури; вик. «Пікардійської терції»)
|
«Краплини мрії», муз.М.Рожка, сл.І. Багрійчук
|
|
50
|
|
Рондо. Сюїта
|
Рондо
|
В.А.Моцарт Соната №11 ля мажор для ф-но (ІІІ ч.)
|
«Веселка» сл. і муз. Н.Май
|
|
51
|
|
Рондо. Сюїта
|
Сюїта
|
М.Лисенко «Українська сюїта» у формі старовинних танців на основі народних пісень.
|
«Веселка» сл. і муз. Н.Май
|
|
52
|
|
Жанри камерно-інструментальної музики
|
Повторення та закріплення всіх вивчених понять з теми.
|
Сприймання музики на вибір
|
Виконання пісні, яку підготували та обрали учні самі (вдома)
|
|
53
|
|
Урок узагальнення знань.
|
Музична вікторина
|
Слухання на вибір учителя (учнів)
|
Виконання пісень на вибір
|
|
Тема 4. Жанри симфонічної музики (9 год.)
|
54
|
|
Жанрова палітра симфонічної музики.
|
Характерні ознаки жанрів симфонічної музики. Жанри великої та малої форми в симфонічній музиці. Програмна та не програмна симфонічна музика.
|
Л. ван. Бетховен Симфонія №5 І ч. Сучасна обробка твору
|
«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай
|
Проект «Сучасні обробки»
|
55
|
|
Зустріч з увертюрою.
|
Характерні ознаки жанру увертюри. Історія розвитку жанру. Увертюра як самостійний жанр симфонічної музики. Композиційна будова (форма) увертюри.
|
Г.Свиридов. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!»; В.Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон»
|
«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай
|
Проект «Моя колекція телевізійних увертюр»
|
56
|
|
Симфонія Увертюра
|
Симфонія
|
Й.Гайдн «Прощальна симфонія» або «Симфонія №101» «Годинник»
|
«Добрий маг» сл. і муз. О.Шпак
|
|
57
|
|
Симфонія Увертюра
|
Увертюра
|
Д.Шостакович «Святкова увертюра»
|
«Добрий маг» сл. і муз. О.Шпак
|
|
58
|
|
Концерт для друга.
|
Характерні ознаки жанру концерт. Види концерту. Композиційна будова (форма) концерту.
|
К. Сен-Санс. Концерт №2 для ф-но з оркестром ІІІ ч.
|
«Цвіт землі» муз. О.Золотник,
сл. М.Сингаївського
|
Створення програми «Концерт для друга»
|
59
|
|
Симфонічні варіації.
|
Характерні ознаки жанру симфонічної варіації. Композиційна будова (форма) поеми.
|
М.Равель «Болеро» - фрагменти
|
«Цвіт землі» муз. О.Золотник,
сл. М.Сингаївсько
|
Створення карток «Танцювальна музика»
|
60
|
|
Концерт. Симфо-нічна фантазія поема
|
Фантазія
|
А.Марчелло «Концерт ре мінор» для гобою та струнних, Д.Бортнянський «Концерт ре мажор» для чембало з оркестром
|
«Скрипалик- цвіркунець» сл.В.Кленця
Муз. В.Поповича
|
|
61
|
|
Концерт. Симфо-нічна фантазія поема
|
Фантазія
|
В.А.Моцарт «Фантазія ре мінор» для ф-но; Ян Сібеліус Симфонічна поема «Фінляндія»
|
«Скрипалик- цвіркунець» сл.В.Кленця
Муз. В.Поповича
|
|
62
|
|
Шляхами симфонії.
|
Характерні ознаки жанру симфонії. Історія розвитку симфонії в музичному мистецтві. Композиційна будова (форма) квартету.
|
П.Чайковський. Симфонія №6 І ч., експозиція
|
На безіменній висоті»
муз.В.Баснера,
сл.М.Матусовського, переклад Д.Луценка.
|
Проект «Музика крізь століття»
|
63
|
|
Українська симфонічна поема.
|
Характерні ознаки жанру симфонічної поеми, фантазії. Особливості композиційної будови (форми) фантазії.
|
С.Людкевич. Дві симфонічні поеми – «Дніпро», «Пісня юнаків»; Н.Шульман. Фантазії на теми пісень Великої Вітчизняної війни.
|
«На безіменній висоті» муз. В.Баснера, сл. М.Матусовського, переклад Д.Луценка.
|
Проект «Пісні воєнних років»
|
64
|
|
Музично-театральні жанри: балет, оперета
|
Балет
|
А.Хачатурян, фрагмент з балету «Спартак»
|
«Малюки» сл. і муз.Н.Май
|
|
65
|
|
Музично-театральні жанри: балет, оперета
|
Оперета
|
Попурі з оперет Й.Штрауса ; Я.Барнич, пісня «Гуцулка Ксеня»
|
«Малюки» сл. і муз.Н.Май
|
|
66
|
|
Симфонічна сюїта. Урок узагальнення знань.
|
Характерні ознаки жанру симфонічної сюїти. Особливості композиційної будови (форми) сюїти.
|
М.Римський – Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехеразада»
|
«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май
|
Проект «Улюблені музичні казки»
|
67
|
|
Звучить симфо-нічна музика. Підсумковий урок.
|
Повторення основних понять і термінів, які вивчалися протягом року.
|
Ф.Ліст. Концерт №1 для ф-но з оркестром
|
«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май
|
Проект «Моя фонотека»
(завершення)
Тестові завдання
|
68
|
|
Урок – концерт.
Підсумковий урок року.
|
Повторення вивченого.
|
Музична вікторина
|
Повторення пісень
|
|