№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Основні поняття для засвоєння
|
Матеріал для музичного сприймання
|
Матеріал для виконання
|
Музично-творча діяльність
|
|
І семестр. Тема 1. Жанри камерно-вокальної музики (8 год.)
|
|
1
|
|
Жанрова палітра музичного мистецтва
|
Жанрова палітра музичного мистецтва. Класифікація жанрів музичного мистецтва.
|
Е.Гріг Концерт для
ф-но з оркестром (ля-мінор). 1ч.
|
«Шкільний корабель» сл.К.Ібряєва
Муз.Г.Струве
|
Презентація «Жанри музичного мистецтва»
|
|
2
|
|
Історія вокальної музики
|
Характерніознаки вокальної музики, її різновиди. Типологія голосів людини. Світові школи вокальної майстерності. Вокальні манери співу.
|
Дж. Верді. Арія герцога з опери «Ріголетто» у вик. Л.Паваротті, П.Домінго, Х.Каррераса; Лучо Далла. «Пам’яті Карузо» у вик. Лучано Паваротті.
|
«Шкільний корабель» сл.К.Ібряєва
Муз.Г.Струве
|
Проект «Світова вокальна скринька»
|
|
3
|
|
Камерно-вокальна скринька.
|
Поняття «камерна музика», «камерний спів», «художня пісня». Характерні ознаки камерно-вокальної музики. Жанри камерно-вокальної музики. Особливості музичних вокальних циклів.
|
Ф.Шуберт. «У дорогу!» з вокального циклу «Прекрасна мельниківна»;
М.І. Глінка
«Попутна пісня» з вокального циклу «Прощання з Петербургом».
|
Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»
|
«Бібліографічне лото» (цікаві факти з біографій М.Глінки та Ф.Шуберта)
|
|
4
|
|
Пісенний жанр. Народна пісня.
|
Поняття «пісня». Основні різновиду жанру пісні. Палітра української народної пісні. Різновиди українських народних пісень за змістом, будовою, виконанням, характером.
|
Українська народна пісня «Ой під вишнею» (в обр. тріо Мареничів). Українська народна пісня «Летіла зозуля» (у вик. Н.Матвієнко)
|
Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»
|
Проект «Фольклорний калейдоскоп»
|
|
5
|
|
Історія пісні.
|
Поняття композиційної будови (форми) вокальної музики. Будова та різновиди пісні. Поняття «популярна пісня». Музичний супровід до пісні.
|
муз. Д.Крижанівського, сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»; Муз.К.Меладзе, сл.Д.Гольде – «Квітка-душа» у вик. Н.Матвієнко та хору «Берегиня».
|
муз. Д.Крижанівського, сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»;
|
Гра «Мікрофон» - улюблений український виконавець
|
|
6
|
|
Гімн – урочиста пісня.
|
Характерні ознаки жанру «гімн». Літературна основа музики. Зв'язок музики та літератури. Історія створення Державного гімну.
|
Муз. М.Вербицького,
сл. П.Чубинського – Державний гімн України;
муз. М.Лисенка,
сл. О. Кониського – «Молитва за Україну» у вик. Національ-ної заслуженої академічної капели України «Думка»; «Gaudeamus»– гімн студентської молоді; Футбольний гімн; Гімн олімпіади; Гімн Євро -2012
|
муз. Д.Крижанівського,
сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»;
|
Проект «Гімн моєї родини»
|
|
7
|
|
Звучить романс
|
Поняття «романс». Характерні ознаки романсу як жанру
камерно-вокальної музики. Історія розвитку жанру укра-їнського романсу. Зарубіжний романс. Поєднання жанрів. Вокальний та інструментальний романс.
|
Українська народна пісня «Місяць на небі» у вик.
вокального дуету; «Черемшина»
(муз. ВМихайлюка, сл. М.Юрійчука) у вик. Д.Гнатюка; «Не щебечи, соловейку»
(муз. М.Глінки,
сл. В.Забіли) у вик. А.Солов’яненка.
|
«Музика землі» сл. та муз.
А. Житкевич
|
Проект «Українські романси»
|
|
8
|
|
Камерний зал композитора. Урок узагальнень.
|
Поєднання камерних вокальних жанрів. Повторення вивченого.
|
Муз.В.Камінськог, сл.Л.Костенко «Пелюстки старовинного романсу» у вик. О.Пономарьова. Український народ-ний романс «Взяв би я бан-дуру» у вик. О.Малініна. Муз
Д.Бонковського,
сл. К.Думитрашка. «Чорнії брови,
карії очі»
у вик. В.Гришка
|
«Музика землі» сл. та муз. А.Житкевич
|
Проект «Моя фонотека» (продовження)
Тестові
Завдання
|
|
Тема 2. Жанри хорової музики (8 год.)
|
|
9
|
|
Хорова музика.
|
Характерні ознаки жанрів хорової музики. Історія розвитку хорової музики. Поняття «хорова музика»
|
«Свят» («Sanctus») – на основі канону Й.Пахельбеля; «Завжди з тобою» («Always With You») – у вик. хору хлоп-чиків «Libera» (Лондон).
|
«Тихо над річкою» с.С.Черкасенка, муз.П.Батюка
|
Проект «Хоровий електронний кошик»
|
|
10
|
|
Видатні імена в хоровому мистецтві.
|
Різновиди хорових колективів. Хорова енциклопедія виконавства. Історія розвитку хорового жанру в Україні, видатні хорові колективи.
|
Українська народна пісня «Дударик» в обр. М. Леонтовича у вик.Нац. заслуженого академічного народного хору України ім. Г.Вірьовки; «Тихо над річкою»
сл. С. Черкасенка, муз. П.Батюка у вик. Львівської державної хорової капели «Дударик» - (фрагменти творів).
|
«Тихо над річкою» с.С.Черкасенка, муз.П.Батюка
|
Оформлення афіші хорового концерту
|
|
11
|
|
Співає хор.
|
Види хорів. Хорова партія. Розташування голосів на сцені. Характеристика тембрів голосів.
|
А.Ведель. «Многії літа» - у вик. академічного хору; «Богородице Діва, радуйся» - у вик. хору; С.Рахманінов. Хор «Богородице Дева, радуйся» - у вик. мішаного хору (фрагменти творів)
|
«Веселкова пісня» муз. О. Жилінського, сл. О.Кононенка
|
Проект «Звучить хор»
|
|
12
|
|
Знайомтесь: кантата.
|
Характерні ознаки жанру кантати. За-рубіжна та вітчиз-няна кантата. Композиційна будова (форма) кантати.
|
С.прокоф’єв. Кантата «Олександр Невський » (фрагменти)
|
«Веселкова пісня» муз. О. Жилінського, сл. О.Кононенка
|
Проект «У країні кантати»
|
|
13
|
|
Духовна музика. Меса. Хорал.
|
Характерні ознаки жанру меси. Історія розвитку жанру меси. Духовна музика. Композиційна будова (форма) меси.
|
Й.С.Бах. Меса сі-мінор. І ч. «Господи, помилуй». 5-голос-ний хор;Й.Бах
«Страсті за Матвієм». Заключний хорал . Й.С.Бах. Хоральні прелюдії «Німецька органна меса» - фрагмент. Меса «Страсті за Матвієм» у вик. митрополита Іларіона
|
Муз. Ю.Чичкова, сл.М.Пляцковського «Дружать музика і діти»
|
Створення схеми «Композиційна будова меси»
|
|
14
|
|
Історія реквієму та літургії.
|
Характерні ознаки жанру літургії, реквієму. Історія розвитку жанру літургії, реквієму. Духовна музика. Літературна основа духовних творів. Композиційна будова літургії та реквієму.
|
В.А.Моцарт «Lacrimoza» з «Реквієму». Л.Дичко «Святий Боже» з «Урочистої літургії».
|
Муз. Ю.Чичкова, сл.М.Пляцковського «Дружать музика і діти»
|
Створення інструментальної імпровізації до пісні
|
|
15
|
|
Ораторія.
|
Характерні ознаки жанру ораторії. Історія розвитку жанру ораторії. Композиційна будова (форма) ораторії.
|
Й.Бах. Різдвяна ораторія. «Щедрик» - у вик. зведеного хору (хор хлопчиків «Libera» (Лондон), Київський хор хлоп-чиків та мішаний хор)
|
«З Новим роком, Україно» сл. і муз. Н.Май
|
«Різдвіний концерт» (програма )
|
|
16
|
|
Вокальна музика в театрі та кіно.
Урок узагальнен
ня знань.
|
Особливості театральних вокальних жанрів. Різновиди театральної вокальної музики. Поєднання жанрів вокальної музики.
|
П.Чайковський. Колядка з опери «Черевички» (хор жінок). Пісня «Ріка життя» з мюзиклу К. Меладзе «Вечори на хуторі поблизу Диканьки» - вик. О.Скрипка і А.Лорак та хор «Берегиня».
|
«З Новим роком, Україно» сл.і муз. Н.Май; Українська колядка «Нова радість стала»
|
Проект «Моя фонотека» (продовження)
Тестові завдання.
|
|
ІІ семестр. Тема 3. Жанри камерно – інструментальної музики (10 год.)
|
|
17
|
|
Жанрова
палітра інструменталь-ної музики
|
Поняття «інструментальна» та «камерно-інструментальна» музика. Характерні ознаки жанру інструментальної музики. Класифікація інструментальних жанрів музичного мистецтва.
|
Л. ван. Бетховен. П’єса «До Елізи» (для ф-но). Сучасна обробка цієї п’єси.
|
«Зима»
сл. і муз. В.Островсько
го
|
Добрати візуальний матеріал «Зимові мелодії»
|
|
18
|
|
Грають віртуози. Камерно-інструментальна скринька.
|
Визначення характерних ознак інструментальної музики. Камерні жанри в інструментальній музиці. Типологія та різновиди.
|
Н.Паганіні. Каприс №24 в класичному виконанні та сучасній обробці.
А Шнітке «Сюїта в старовинному стилі» . (камерний струнний оркестр «Віртуози Москви»)
|
«Зима»
сл. і муз. В.Островсько
го
|
Проект «Маестро, на сцену!»
|
|
19
|
|
Жанр прелюдії.
|
Характерні ознаки жанру прелюдії. Історія розвитку жанру прелюдії. Композиційна будова (форма) прелюдії. Цикли прелюдій в творчості композиторів. Палітра інструментального виконавства. Прелюдії для органа.
|
Й.Бах «Добре темперований клавір». Зошит №1. Прелюдія до-мажор (клавесин). Фрагменти сучасної обробки твору; М.Скорик. Прелюдія у виконанні Р.Репки.
|
«Посміхайтеся
сл.
А. Дмитрука,
муз. О.Осадчого
|
Створення схеми «Композиційна будова прелюдії.»
|
|
20
|
|
Грайливе скерцо.
|
Характерні ознаки жанру скерцо. Розмаїття скерцо в світовому музичному мистецтві. Композиційна будова (форма) скерцо.
|
Й.С.Бах «Жарт» із сюїти №2 (для флейти та струнного оркестру). Сучасна обробка твору для вокального ансамблю (на вибір учителя); А.Островський. Вокаліз «Trololo» у вик. Е.Хіля.
|
«Посміхайтеся» сл. А. Дмитрука,
муз. О.Осадчого
|
Оформлення карток «Характерні ознаки жанру»
|
|
21
|
|
Про що розповідає ноктюрн?
|
Характерні ознаки жанру ноктюрн. Тематична палітра ноктюрнів. Композиційна будова (форма) ноктюрна. Ноктюрн у вокальній музиці. Поєднання жанрів.
|
Е.Гріг. Ноктюрн №4 з циклу «Ліричні п’єси» - у сольному виконанні та оркестровому (на вибір учителя) А. Бабаджанян. Ноктюрн. Ф.Шопен. Ноктюрн сі-мажор у вик. С.Ріхтера.
|
«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського
|
Добір літературних фрагментів
|
|
22
|
|
Етюд у музиці.
|
Характерні ознаки жанру «етюд». Етюди в мистецтві, різновиди. Композитори – автори музичних етюдів. Цикли етюдів та різні види техніки виконавця. Композиційна будова (форма) етюду.
|
О.Скрябін. Етюд №2.
Ф. Бургмюллер «Араабески» (етюд)
|
«Хлоп’ята і дівчата»
сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островсько
го
|
Проект «Етюди митців»
|
|
23
|
|
Мистецтво імпровізації.
|
Характерні ознаки жанру варіацій. Види варіацій. Мистецтво імпровізації та варіювання. Поєднання жанрів. Вокальні та хореографічні варіації. Композиційна будова (форма) варіацій.
|
С.Рахманінов. Рапсодія на тему Паганіні для ф-но з оркестром..
С. Рахманінов. Варіації на тему Ф.Шопена.
|
«Весняна пісня»
сл.
Кр. Овербека, переклад М.Познанської, муз. В.А.Моцарта.
|
Створення власних варіацій
|
|
24
|
|
Рондо запрошує в коло.
|
Характерні ознаки жанру рондо. Розмаїття рондо. Вокальне виконання інструментальних творів. Вокальне виконання рондо – друге життя інструментального твору. Композиційна будова (форма) рондо.
|
В.А.Моцарт «Рондо в турецькому стилі» із сонати №11 ля-мажор для ф-но. Турецьке рондо в сучасній обробці; В.А.Моцарт. Рондо для скрипки з оркестром сі-бемоль-мажор; Ж.-П. Ревербері «Фантазія» у вик. оркестру «Rondo Veneciano» («Венеціанське рондо»)
|
«Весняна пісня» сл. Кр. Овербека, переклад М.Познанської,
муз. В.А.Моцарта.
|
Проект «Незвичайне музичне коло»
|
|
25
|
|
Соната
|
Характерні ознаки жанру сонати. Жанр сонати та етапи його розвитку. Різновиди сонат. Композиційна будова (форма) варіацій. Цикл сонат.
|
Й.Гайдн. Соната для ф-но ре – мажор (№37) І ч. К.Дебюссі. Соната для віолончелі та фортепіано ре –мінор.
|
«Музика» муз. Ю.Рожкова,
сл. І.Боровика
|
Створення візуальних вражень від сонати
|
|
26
|
|
Квартет. Урок узагальнення знань.
|
Характерні ознаки жанру квартету. Історія розвитку жанру. Композиційна будова (форма) квартету.
|
Б.Лятошинський. Квартет №2 для двох скрипок, альта та віолончелі; Й.Штраус. Полька «Грім і блискавка» у вик. струнного квартету.
|
«Музика» муз. Ю.Рожкова,
сл. І.Боровика
|
Проект «Моя фонотека»
(продовження)
Тестові завдання.
|
|
Тема 4. Жанри симфонічної музики (9 год.)
|
|
27
|
|
Жанрова палітра симфонічної музики.
|
Характерні ознаки жанрів симфонічної музики. Жанри великої та малої форми в симфонічній музиці. Програмна та не програмна симфонічна музика.
|
Л. ван. Бетховен Симфонія №5 І ч. Сучасна обробка твору
|
«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай
|
Проект «Сучасні обробки»
|
|
28
|
|
Зустріч з увертюрою.
|
Характерні ознаки жанру увертюри. Історія розвитку жанру. Увертюра як самостійний жанр симфонічної музики. Композиційна будова (форма) увертюри.
|
Г.Свиридов. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!»; В.Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон»
|
«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай
|
Проект «Моя колекція телевізійних увертюр»
|
|
29
|
|
Концерт для друга.
|
Характерні ознаки жанру концерт. Види концерту. Композиційна будова (форма) концерту.
|
К. Сен-Санс. Концерт №2 для ф-но з оркестром ІІІ ч.
|
«Цвіт землі» муз. О.Золотник,
сл. М.Сингаївського
|
Створення програми «Концерт для друга»
|
|
30
|
|
Симфонічні варіації.
|
Характерні ознаки жанру симфонічної варіації. Композиційна будова (форма) поеми.
|
М.Равель «Болеро» - фрагменти
|
«Цвіт землі» муз. О.Золотник,
сл. М.Сингаївсько
|
Створення карток «Танцювальна музика»
|
|
31
|
|
Шляхами симфонії.
|
Характерні ознаки жанру симфонії. Історія розвитку симфонії в музичному мистецтві. Композиційна будова (форма) квартету.
|
П.Чайковський. Симфонія №6 І ч., експозиція
|
На безіменній висоті»
муз.В.Баснера,
сл.М.Матусовського, переклад Д.Луценка.
|
Проект «Музика крізь століття»
|
|
32
|
|
Українська симфонічна поема.
|
Характерні ознаки жанру симфонічної поеми, фантазії. Особливості композиційної будови (форми) фантазії.
|
С.Людкевич. Дві симфонічні поеми – «Дніпро», «Пісня юнаків»; Н.Шульман. Фантазії на теми пісень Великої Вітчизняної війни.
|
«На безіменній висоті» муз. В.Баснера, сл. М.Матусовського, переклад Д.Луценка.
|
Проект «Пісні воєнних років»
|
|
33
|
|
Симфонічна сюїта. Урок узагальнення знань.
|
Характерні ознаки жанру симфонічної сюїти. Особливості композиційної будови (форми) сюїти.
|
М.Римський – Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехеразада»
|
«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май
|
Проект «Улюблені музичні казки»
|
|
34
|
|
Звучить симфо-нічна музика. Підсумковий урок.
|
Повторення основних понять і термінів, які вивчалися протягом року.
|
Ф.Ліст. Концерт №1 для ф-но з оркестром
|
«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май
|
Проект «Моя фонотека»
(завершення)
Тестові завдання
|
|
35
|
|
Урок – концерт.
Підсумковий урок року.
|
Повторення вивченого.
|
Музична вікторина
|
Повторення пісень
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|